۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83390208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شعبه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در زنجان افتتاح شد

زنجان – ایرنا – نخستین شعبه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی کشور امروز / چهارشنبه / با حضور مسولان استانی و کشوری در زنجان افتتاح شد.

در این مراسم مسئولان استانی به لزوم توجه به بیانه گام دوم انقلاب در حوزه جوانان، لزوم ثروت آفرینی و سرمایه گذاری در حوزه صنایع فرهنگی اشاره کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در آئین افتتاح این پارک در استان افزود: همواره استعمارگران با ورود به هر کشور تلاش کردند که فرهنگ آنان را مورد هجوم قرار دهند و فاصله‌ای بین ریشه تاریخی شان ایجاد کنند.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: ملتی که از ریشه خود آگاه باشد، تحت چیرگی قرار نمی‌گیر و تسلط پذیر نخواهد بود.

وی اظهار داشت: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این خصوص تلاش‌هایی را برای رسیدن به اهداف خود انجام داد، ایرانی‌ها ملت بی ریشه‌ای نیستند و هویت تاریخی طولانی داشته و علاوه بر آن مدنیت ب سابقه اثبات شده هشت هزار ساله نیز دارند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: یکهزار و ۴۰۰ سال فرهنگ دینی، غنای بیشتری به فرهنگ ایرانی و شرقی کشورمان بخشیده است.

وی اضافه کرد: برای رفع عقب ماندگی باید راه میان بری را انتخاب کرد تا به پای کشورهای پیشرفته رسید و آن وقت با نگاهی به پیشینه تاریخی می‌توان گام‌های بلندی را در این ارتباط برداشت.

حجت الاسلام خاتمی افزود: راه میانبر ایجاد رشته‌های علوم دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه امروز ایران در دانش هسته‌ای و نظامی مقتدر شده و هم اکنون جهان نیز این موضو ع را درک کرده است، اظهار داشت: استعدادهای خوب، لایق و توانمندی در کشورمان وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب دانشمندان و جوانان قرار برای توسعه و پیشرفت مخاطب قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: دشمن با همه توان، صریح و بارها و بارها اقداماتی را برای تضعیف نظام اسلامی بکار بسته اما طی ۴۰ ساله اخیر امریکا تحقیر شده است.

وی اضافه کرد: شعار مرگ بر آمریکا منحصر در ایران نیست و در حیاط خلوت آمریکای لاتین نیز این شعار را بر زبان جاری می‌کنند.

امام جمعه زنجان ادامه گفت: امروز جنگ، جنگ اراده هاست و باید توسط جوانان این مرز و بوم ادامه یابد.

تبدیل مسائل اجتماعی به ثروت کار سختی است

استاندار زنجان نیز در این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی تنها مرکز دانشگاهی کاربردی است و اولین مرکز ناباروری از نظر تکنولوژی علمی در صنایع پزشکی هایتک توسط این نهاد بر پا شده است.

فتح الله حقیقی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات‌مان کشورمان پشت میز نشینی جوانان است و در این راستا باید اقداماتی انجام داد که این فرهنگ غالب در کشورمان نسبت به اشتغال تغییر کند.

وی اظهار داشت: کشورمان از نظر اقتصادی مبتنی بر فناوری اطلاعات بوده و دارای جایگاه برتر در دنیا و در منطقه اول است.

این مسئول ادامه داد: تبدیل مسائل اجتماعی به ثروت کار سختی محسوب می‌شود، زیرا کیفیت به کمیت تبدیل شده و در عین حال، ثروت‌سازی از مسائل فرهنگی و اجتماعی اقدام بسیار برجسته ای بوده اما، تبدیل آن به فرهنگ غالب، کار دشواری است.

حقیقی یادآوری کرد: به این باور باید رسید که از مسائل اجتماعی هم می‌توان ثروت تولید کرد که این مهم را هم جوانان و هم مدیران باید بپذیرنند.

توسعه فرهنگی بدون توجه به صنایع فرهنگی امکان پذیر نیست

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در این مراسم گفت: تمامی تلاش بر این بوده تا مدیریت منایع برای ذینفعان در پارک علم و فناوری استان انجام گیرد.

داود مرادخانی افزود: دانشگاهیان باید بیش از گذشته در راستای فرامین رهبری مبنی بر هم افزایی و همدلی حرکت کنند زیرا در غیر این صورت فرصت‌ها از دست می‌رود.

وی اظهار داشت: به موضوع صنایع فرهنگی باید بیش از گذشته توجه شود، به عنوان مثال در فیلم جدایی نادر از سیمین، ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد و بر اساس قیمت‌های همان سال، ۸۰۰ درصد ارزش‌افزوده ایجاد کرد.

مرادخانی یادآور شد: برای توسعه فرهنگی و ایدئولوژیک دینی کشورمان تنها راه، توجه به صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم است.

به گفته وی، به ازای ایجاد هر شغل در صنعت ۲ میلیارد تومان سرمایه نیاز استو این میزان در آی تی به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد که این رقم در صنایع فرهنگی نیز به مراتب کاهش پیدا می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز ادامه داد: این نهاد در استان حدود ۱۰ سال است که در حوزه صنایع فرهنگی ریل‌گذاری کرده است.

کامران جعفری افزود: صنایع فرهنگی در برخی کشورها اشتغال و درآمد بسیاری را به وجود آورده، و بر این اساس راه اندازی اولین باشگاه فرهنگی و اولین مرکز نوآوری و شکوفایی در برنامه‌های جهاد دانشگاهی زنجان مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ۶۹۰ میلیون تومان برای ۱۷ شرکت مستقر در این بخش هزینه شده و جوانان فعال در این مرکز توانسته‌اند ۲۳۰ میلیون تومان محصول به فروش برسانند.

جعفری با اشاره به عادت جامعه برای هزینه‌کرد محض در بخش فرهنگ، یادآور شد: جوانان فعال در این مرکز توانستند از فرهنگ، چرخه اقتصادی ایجاد کنند و با گسترش این اقدامات می‌توان حتی انقلاب را با تولید محصولات فرهنگی صادر کرد.

۹۶۴۶/‏۳۰۸۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha