۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴
کد خبر: 83390162
T T
۰ نفر
رهبران مذهبی آمریکا خواستار رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران شدند

تهران-ایرنا- تارنمای شورای جهانی کلیساها گزارش داد: رهبران مذهبی سراسر آمریکا با امضای بیانیه مشترکی خواستار استفاده از رویکرد دیپلماسی در قبال ایران شدند.

این تارنمای جهانی افزود: این بیانیه تحت عنوان «عقب نشینی از سراشیبی: رهبران مذهبی خواستار دیپلماسی و نه جنگ با ایران هستند» روز سه شنبه (۱۸ تیر) منتشر شد.

در این بیانیه، جنگ آمریکا و ایران، یک فاجعه غیرقابل تصور و یک رفتار غیرقابل توجیه از نظر اخلاقی و مذهبی توصیف شده و در آن آمده است: با توجه به تشدید تنش بین ایالات متحده و ایران، اکنون زمان آن رسیده که رهبران جوامع مذهبی به راه‌های موثرتری برای جلوگیری از این درگیری کمک کرده و قویاً با اقدام نظامی که می‌تواند تلفات جانی و مالی هنگفتی داشته باشد و بسهولت و به شکل گسترده‌ای تشدید می‌شود، مخالفت کنند.

این بیانیه می‌افزاید: ما به عنوان رهبران مذهبی جهان تاکید می کنیم که جنگ با ایران پاسخ به اقدامات این کشور نیست.

در این بیانیه از رهبران سیاسی خواسته شده از سیاست‌های شکست خورده در گذشته درس عبرت بگیرند و در آن آمده است: اکنون زمان آن رسیده که رویکرد متفاوتی اتخاذ شود. ایالات متحده باید به سیاست‌های سختگیرانه و تحریم‌های اقتصادی خود علیه مردم ایران پایان دهد.

این بیانیه خواستار اتخاذ رویکرد دیگری شده و در آن آمده است: کتاب مقدس به ما دستور داده از جنگ پرهیز کنیم و تا حد امکان با همه در صلح زندگی کنیم. ما از همه رهبران مذهبی، حکماً و روحانیون و افراد می‌خواهیم با گزینه جنگ با ایران مخالفت کنند.

آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود علیه ایران از ایجاد ائتلافی متشکل از کشورها به منظور نظارت و بازدارندگی تهدیدهای ایران علیه کشتی‌های تجاری در خلیج فارس تا شاخ آفریقا خبرداد. ژنرال «جوزف دانفورد» رئیسی ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته است که پنتاگون طرح مشخصی را تدوین وابراز امیدواری کرده دیگر کشورها هم به آن ملحق شوند. با این حال «مارک اسپر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در طرح این موضوع با اعضای ناتو در ماه گذشته به نتیجه نرسیده و ظاهراً هیچیک از اعضای ناتو برای ملحق شدن به این ائتلاف اعلام آمادگی نکرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha