۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۶
کد خبر: 83387835
T T
۰ نفر
گابارد اتهام نژادپرستی علیه بایدن را نادرست خواند

تهران - ایرنا - «تولسی گابارد» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ایالت هاوایی، انتقاد از «جو بایدن» نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و متهم کردن او به نژادپرستی را «نادرست» دانست.

به گزارش روز گذشته (دوشنبه) تارنمای آمریکایی هیل، گابارد به انتقاد «کامالا هریس» سناتور دموکرات آمریکایی اشاره داشت و این اظهارات بدنبال ابهامات درباره این موضوع مطرح شد که آیا موضع هریس درباره یک دستور فدرال درباره سیاست جداسازی نژادی با بایدن متفاوت است یا نه.

در اولین دور مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها، هریس از موضع بایدن در حمایت از این موضع در گذشته انتقاد کرد.

هریس اندکی بعد از این مناظره گفته بود بر این باور است که مساله جداسازی نژادی موضوعی محلی و در تضاد با دستور فدرال بوده است.

گابارد روز گذشته (دوشنبه) در توئیتی نوشت: باید واقعیت را ببنیم. این کل ماجرا نبود. اظهارات (هریس) به غلط، جو بایدن را به نژادپرستی متهم می‌کرد.

«ایان سمز» سخنگوی هریس گفته که اتهام گابارد در تضاد کامل با آن چیزی است که هریس بیان کرده است.

سمز افزود: هریس در این مناظره خطاب به بایدن گفته که «باور ندارم شما نژادپرست هستید».

در این مناظره هریس به اظهارات قبلی بایدن درباره همکاری وی با سنای آمریکا اشاره کرد.

بایدن پیشتر گفته بود در اولین دوره ورودش به سنا با دو سناتور سفیدپوست جدایی طلب همکاری کرده است.

بدنبال جنجال‌ها بر سر موضع بایدن در حمایت از سیاست جدایی نژادی، این نامزد پیشتاز انتخابات بمنظور آرام کردن جنجال‌های چند هفته گذشته که کمپین انتخاباتی وی را تحت الشعاع قرار داد و به کاهش محبوبیتش در نظرسنجی‌ها منجر شد، از ادعای سابقه همکاری با برخی سناتورهای طرفدار جدایی نژاد سفید و سیاه در دهه ۷۰ میلادی عذرخواهی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha