۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83387341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همگرایی نسل جدید با آرمان های انقلاب نیازمند بهره گیری از تکنولوژی های هنرمندانه است

سنندج - ایرنا - زبان هنر و بهره گیری از تکنولوژی های هنرمندانه و بروز بهترین و مؤثرترین شیوه در راستای همگرایی نسل جدید با آرمان های انقلاب و دفاع مقدس به شما می رود.

رئیس حوزه هنری کردستان عصر دوشنبه در بازدید مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از این نهاد اظهار داشت: نسل امروز با نسل دهه‌های ۶۰ و ۷۰ کاملاً متفاوت است و می‌طلبد در شیوه انتقال آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس و همگرایی بیشتر جوانان از تکنولوژی‌های روز و هنرمندانه بهره گرفته شود.

امین مرادی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر اندیشه‌ای در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست، گفت: باز تعریف انقلاب و دفاع مقدس با زبان هنر برای نسل جدید ضروری است.

وی به دیدار مسئولان و دست اندرکاران کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: بیانات رهبر ی و نکاتی که مطرح نمودند به عنوان یک نقشه راه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری کردستان یادآور شد: برگزاری همایش ملی شهید ماموستا شیخ الاسلام بعد از این دیدار و ضرورت معرفی نقش مردمان کرد در انقلاب و دفاع مقدس کلید خورده که انتظار می‌رود در برگزاری آن ما را همراهی کنید.

وی همچنین خواستار احیای کارگروه ادبیات پایداری در استان شد و اضافه کرد: حوزه هنری و بنیا حفظ آثار می‌توانند در کنار هم برای تقویت ادبیات پایداری استان گام بردارند.

نقش مردم کردستان در دوران دفاع مقدس برجسته شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان نیز در این دیدار برلزوم توجه به نقش مردم کردستان در دوران دفاع مقدس تأکید کرد.

سردار مالکی افزود: آثار و تولیدات بسیار خوبی در عرصه ادبیات پایداری در سراسر کشور و دوران دفاع مقدس در استان کردستان توسط هنرمندان، نویسندگان و رزمندگان تولید شده که در آن نقش و جایگاه مناطق کردنشین به درستی بیان نشده است.

وی اظهار داشت: نقش زنان کردستانی در دوران دفاع مقدس از جمله مسائلی است که توجه چندانی به آن نشده است و باید به صورت ویژه و هنرمندانه به بررسی جایگاه و نقش مردم این دیار در دوران مقدس پرداخته شود.

سردار مالکی با اعلام آمادگی کامل برای همکاری و مشارکت در برنامه‌های حوزه هنری استان کردستان گفت: در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری به خوبی می‌توانیم در کنار هم فعالیت کرده و با توجه به پتانسیل‌ها و با توجه به پتانسیل‌های بالای استان در این زمینه آثار ماندگاری را خلق کنیم.

۷۳۴۸ / ‏‬ ۳۰۳۴

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha