۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 1307
کد خبر: 83387122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوانیروز برای کمک به زلزله زدگان در آماده باش است

تهران- ایرنا- فرمانده پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان گفت: بالگردهای هوانیروز در پایگاه مسجد سلیمان در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز به حضور و کمک بالگردی بلافاصله وارد عمل خواهیم شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ خلبان محمود «محمد علی فام» اظهار داشت: در پی وقوع زلزله در شهرستان مسجد سلیمان و با دستور فرمانده هوانیروز ارتش، بالگردهای شناسایی، ترابری و اورژانس این پایگاه در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند.
وی با بیان اینکه یک فروند بالگرد ۲۱۴ برای شناسایی به مناطق زلزله زده اعزام شده است، افزود: یک تیم کامل با یک فروند بالگرد شناسایی در سطح شهر مسجد سلیمان به پرواز درآمده و چنانچه نیاز به حضور کمک بالگردی باشد بلافاصله وارد عمل خواهیم شد.

فرمانده هوانیروز مسجد سلیمان خاطرنشان کرد: هوانیروز در خدمت مردم منطقه است و همچنان که در حوادث غیرمترقبه ثابت کرده است، با تمام قوا در خدمت حادثه دیدگان خواهد بود.

بنا به اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و۳۳ ثانیه ظهر امروز دوشنبه (۱۷ تیرماه) حوالی مسجد سلیمان در استان خوزستان را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در موقعیت جغرافیایی ۴۹.۵ عرض شمالی و ۳۱.۹۵ طول شرقی ثبت شده است، نزدیک‌ترین شهرها به این مرکز زلزله، ۱۹ کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان) و ۳۷ کیلومتری ایذه (خوزستان) ذکر شده است.

اولین پس‌لرزه این زلزله به بزرگی ۳.۹ در ساعت ۱۱ و ۴۸ دقیقه و ۲۵ ثانیه رخ داد، این پس‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی ۴۹.۵۳ و عرض جغرافیایی: ۳۱.۷۸ بوده است، همچنین پس‌لرزه‌ای نیز به بزرگی ۴ ریشتر در ساعت ۱۱ و ۴۹ دقیقه و ۳ ثانیه در عمق ۲۰ کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی ۴۹.۵ و عرض جغرافیایی: ۳۱.۹ رخ داده است.

نزدیک‌ترین شهرها به این پس لرزه مسجد سلیمان (خوزستان) در ۱۹ کیلومتری، قلعه خواجه (خوزستان) در ۳۴ کیلومتری ایذه (خوزستان) در ۳۵ کیلومتری است. نزدیک‌ترین مراکز استان به زلزله و پس‌لرزه‌های آن اهواز و شهرکرد اعلام شده است.

همچنین در ساعت ۱۱و ۵۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه، سومین پس‌لرزه به بزرگای ۴.۷ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری و طول جغرافیایی ۴۹.۴۳ و عرض جغرافیایی ۳۱.۹۲ رخ داده و پس‌لرزه بعدی به بزرگای ۳.۷ ریشتر در ساعت ۱۲ و ۶ دقیقه و ۵۰ ثانیه به وقوع پیوسته است.

در فاصله زمانی ساعت ۱۲ و شش دقیقه تا ۱۲ و ۴۶ دقیقه ظهر امروز، سه پس‌لرزه دیگر به بزرگی ۳.۷، ۲.۴ و ۲.۴ این منطقه را لرزاندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha