۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83386564
T T
۰ نفر
سئول بر پایبندی خود به تحریم های کره شمالی تاکید کرد

تهران - ایرنا - کره جنوبی در پاسخ به سخنان نخست وزیر ژاپن مبنی بر احتمال پایبند نبودن سئول به تحریم های کره شمالی، بر پایبندی جدی این کشور به این تحریم ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این مقام وزارت خارجه کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت، سئول در راستای همکاری نزدیک با جامعه بین المللی، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را با جدیت اجرا می‌کند و به منظور جلوگیری از انتقال مواد ممنوعه مورد استفاده در تسلیحات کشتار جمعی، به تعهدات به عهده گرفته در چارچوب سازوکارهای چندجانبه کنترل صادرات کاملاً پایبند است.

" آبه شینزو"، نخست وزیر ژاپن، یکشنبه در گفت وگو با تلویزیون "بی اس فیجی" گفت، از آنجا که کره جنوبی به توافقنامه امضا شده با توکیو درباره کار اجباری در زمان جنگ پایبند نماند، ظن آن می‌رود سئول از تحریم‌های اعمال شده علیه کره شمالی تبعیت نمی‌کند.

این تلویزیون ژاپنی همچنین اعلام کرد، "کویچی هاگیودا"، از معتمدان آبه و از اعضای ارشد حزب حاکم لیبرال دمکرات ژاپن خاطر نشان کرد، احتمالاً مقصد صادرات شیمیایی کره جنوبی که قابل تبدیل برای استفاده و مصارف نظامی است، کره شمالی است.

روابط دیپلماتیک ژاپن و کره جنوبی در پی اعمال محدودیت‌هایی از سوی توکیو بر صادرات مواد شیمیایی به کره جنوبی متشنج شده است. گفته می‌شود، ژاپن به تلافی حکم سال گذشته دیوان عالی کره جنوبی مبنی بر پرداخت غرامت از سوی توکیو به قربانیان کار اجباری، این محدودیت را بر صادرات کره جنوبی اعمال کرد.
توکیو به این حکم اعتراض و اعلام کرد، طبق معاهده دولت با دولت ۱۹۶۵، مساله پرداخت غرامت به قربانیان کار اجباری در دوران حاکمیت استعماری ژاپن بر شبه جزیره کره حل و فصل شد.
به گزارش یونهاپ، به نظر می‌رسد هدف آبه و هاگیودا معرفی کره جنوبی به عنوان کشور ناقض معاهده دولت با دولت است.

منتقدان آبه و هم حزبی‌هایش می‌گویند، هدف آنها جلب آرا در آستانه انتخابات مجلس مشاوران در اواخر ماه جاری میلادی است.
در همین حال، صاحبنظران به سئول که همچنان احتیاط پیشه کرده است، توصیه می‌کنند ضمن حفظ خونسردی، به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از تنش بیشتر در روابط دوجانبه با ژاپن باشد.

یکی از مقامات دولت کره جنوبی گفت، باید صبر کرد و دید موضع رسمی دولت ژاپن چیست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha