۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۳
کد خبر: 83384481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور مجوز ساخت آب شیرین‌کن برای صنایع غرب بندرعباس ممنوع شد

بندرعباس- ایرنا- در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی هرمزگان صدور مجوز جدید برای ساخت آب شیرین‌کن در صنایع غرب بندرعباس ممنوع اعلام شد.

استاندار هرمزگان روز یکشنبه در این زمینه گفت: صنایع غرب بندرعباس باید برای تولیدات خود از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب تاکید کرد: آب تولیدی آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی در غرب بندرعباس برای تامین آب شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر است.

رییس شورای عالی حفاظ از منابع آب هرمزگان در این نشست که با هدف بررسی حفاظت از منابع آبی و توجه به کیفیت آب برگزار شد، ادامه داد: علاوه بر آن باید برنامه‌ریزی و طراحی مناسبی جهت استفاده بیشتر شهرها و روستاهای در مسیر انتقال این آب صورت گیرد تا شهرها و روستاهای در طول مسیر نیز به خوبی از آن بهره مند شود.

همتی، بر ساخت سد شریفی در شرق هرمزگان تاکید کرد و گفت: این سد می تواند آثار خوبی را برای شهرستان بشاگرد داشته باشد.

وی همچنین خواستار تخصیص آب از سد جگین و سد انجیره برای کشاورزی در مناطق بشاگرد و احداث تصفیه خانه پساب در بندرخمیر با مشارکت شهرداری و کارخانه سیمان در این شهرستان شد.

استاندار هرمزگان یاد آور شد: مجموعه آب و جهاد کشاورزی باید در تعامل با یکدیگر به بخش کیفیت و کمیت آب و مطالعات علمی در این زمینه توجه کنند.

همتی توجه به کنترل کیفیت آب بر مبنای مطالعات علمی را بسیار مهم دانست و افزود: باید در کنار تامین کمی آب به طور ویژه به موضوع مهم حفاظت از منابع و کیفیت آب نیز توجه داشته باشیم و مطالعات علمی در این زمینه را جدی بگیریم.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha