۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۵۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83381832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دود اختلاف نمایندگان استان در مجلس، به چشم مردم می‎رود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: اختلاف میان نمایندگان مجلس، سبب متضرر شدن منطقه می شود و این مردم هستند که باید تاوان آن را بپردازند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی عصر پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: اختلافی که میان نمایندگان استان بروز یافته، هیچ ارتباطی به برنامه سفر رئیس جمهوری به این خطه ندارد و البته چندان هم شدید و جدی نیست.

وی افزود: در آستانه سفر کاروان تدبیر و امید به منطقه باید همه تلاش کنیم تا از تمام توان برای بهره بردن از حضور دولت در استان بهره ببریم.

به گزارش ایرنا، سه تن از نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، اخیراً در شرایطی که تنها ۲۳ روز از ریاست نماینده شیروان بر مجمع نمایندگان استان گذشته بود، با امضای نامه‌ای، با ادعای تک روی و مشورت ناپذیری وی، با ادامه ریاست وی مخالفت کرده و نماینده اسفراین را به ریاست این مجمع برگزیدند.

ضمانت اجرایی مصوبات سفر دولت، پیگیری استان است

استاندار خراسان شمالی در ادامه در خصوص ضمانت اجرایی مصوبات سفر رئیس جمهوری گفت: ضمانت اجرایی این مصوبه‌ها، پیگیری‌های ما و وضعیت اعتباری کشور است که هم

نحوه پیگیری‌ها بسیار مهم است و هم وضعیت اعتبارات بر آن تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اجرا نشدن برخی تعهدات سفر سال ۹۴ دولت به استان، افزود: در این سفر، تمام مصوبات به جامانده، پیگیری می‌شود و به عنوان مصوبه جدید مطرح خواهد شد.

وی افزود: در این سفر پیگیر هستیم برخی پیشنهادهای خاص مصوب شود که یکی از این پیشنهادها، تصویب تعهدات در مسئولیت‌های اجتماعی برای بانک‌ها و صنایع است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم بانک‌ها متعهد شوند تا سقف سه هزار میلیارد ریال در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در استان سرمایه گذاری کنند و صنایع نیز به همین میزان برای مسئولیت اجتماعی، سرمایه گذاری و هزینه داشته باشند.

شجاعی، با اشاره به مدیریت یکپارچه پارک ملی گلستان گفت: خواستار این هستیم تا خراسان شمالی هم سهمی از مدیریت این پارک ملی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: این سفر فرصت مهمی برای جبران نداشته های استان است و باید از این فرصت استفاده کنیم و رویکرد ما این است که مردم، نتایج این سفر و حضور کاروان دولت تدبیر و امید را حس کنند.

سفر رهبری و دولت، ۲ اتفاق توسعه آور برای استان

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: در تاریخ استان، ۲ اتفاق سبب توسعه این خطه از کشور شده که یکی از آنها سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ و دیگری سفر دولت تدبیر و امید در سال ۹۴ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رهبری ۱۷ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که بیش از دوسوم این میزان، جنبه اجرایی پیدا کرد و البته هنوز پنج هزار میلیارد ریال از اعتبارات این سفر هنوز عملیاتی نشده است.

وی اظهار داشت: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان نیز ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که تا کنون ۹ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال برای اجرای مصوبات تخصیص یافته که البته بخشی از تعهدات آن سفر هم هنوز انجام نشده است.

برخی به جای حمایت، برابر تیمداری در فوتبال ایستاده اند

استاندار درباره تکلیف خرید تیم «خونه به خونه» گفت: مردم استان مازندران پس از طرح خرید تیم خونه به خونه، معترض شدند اما در این استان، برخی، معترض پیگیری برای داشتن یکی از نداشته‌ها هستند و تلاش دارند این کار انجام نشود.

وی افزود: برخی می‌گویند پول آلومینا را چرا صرف خرید تیم فوتبال می‌کنیم؟ اما آیا کسی در جاجرم از بودن آلومینا درآمد و دریافتی داشته است؟

شجاعی گفت: تیم فوتبال هرچند هم که ببازد، نام خراسان شمالی را بر زبان می‌اندازد، چند بار نام استان، جز در سیل و زلزله از اخبار سراسری شنیده شده است؟

وی اظهار داشت: برخی می‌گویند در این شرایط چرا پول صرف تیمداری شود، توسعه این نیست که اول اقتصاد بعد ورزش مورد رسیدگی قرار گیرد بلکه باید همه حوزه‌ها در کنار هم رشد کنند، توسعه باید همه جانبه باشد و ورزش هم باید در کنار سایر حوزه‌ها رشد و توسعه یابد.

استاندار خراسان شمالی گفت: عده‌ای خود را پیشقراول توسعه استان می‌دانند اما با توجه به اینکه ذهن بسته ای دارند باید بگویم که نمی‌توانند.

وی تصریح کرد: انتقال تیم خونه به خونه نیازمند موافقت کمیسیون ماده ۵ است که این کمیسیون تا کنون با آن مخالف بوده است و تا موافقت آن نباشد، انتقال قابل انجام نیست و ما تلاش داریم تا تیم منتقل شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: اگر انتقال تیم خونه به خونه انجام نشود، خرید تیم دیگری را پیگیری خواهیم کرد.

مشکلات اجتماعی خراسان شمالی را رنج می‌دهد

وی در خصوص پیگیری مشکلات اجتماعی منطقه در سفر رئیس جمهوری گفت: خراسان شمالی از مشکلات اجتماعی رنج می‌برد و آثار سوء آن به تدریج در استان دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه آمار بی‌سوادی در استان از میانگین کشوری بالاتر است، نرخ ترک تحصیل بالا است و ترک تحصیل دختران افزایش یافته بدان معنا است که کار مطلوبی در حوزه اجتماعی، انجام نشده است.

استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در شاخص فرهنگ، ورزش و آموزش نسبت به میانگین کشوری ضعیف است.

شجاعی از پیگیری‌ها برای برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان در سطح بین المللی خبر داد و گفت: زمان برگزاری این همایش در چند ماه آتی برنامه ریزی شده است.

بنیاد برکت سه هزار شغل در استان ایجاد می‌کند

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حضور سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت در استان گفت: قول ایجاد سه هزار شغل در استان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از دستاوردهای این سفر است.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ع) با اجرای طرح‌های اشتغال زا، بنگاه و یا ظرفیت صندوق‌های خود، این میزان شغل را ایجاد می‌کند.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از پیشنهادها در این سفر، تحویل شهرستان مرزی راز و جرگلان به بنیاد برکت برای اجرای اقدامات توسعه‌ای در این منطقه است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی اواخر ماه جاری، میزبان کاروان دولت تدبیر و امید خواهد بود.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha