۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۲۶
کد خبرنگار: 2165
کد خبر: 83381658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انقلاب اسلامی طرفدار مقاومت همراه با تدبیر است

رشت - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همواره طرفدار مقاومت، همراه با تدبیر و عقلانیت بوده و امروز نیز در شرایط کنونی، عاقلانه و مدبرانه مقاومت می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید عباس صالحی غروب پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انصاری و نورانی و شهدای کارمند استان گیلان در گلزار شهدای رشت بیان داشت: هیچ جامعه‌ای به اندازه ما، قربانی ترور نبوده و مسئولان خود را قربانی ترور ندیده است.

وی ادامه داد: صدها کارگزار برجسته ای که هریک پرچمی از پرچم‌های نظام مقدس اسلامی را در دست داشتند، از دست دادیم و توسط منافقان کوردل، به خاک و خون کشیده شدند.

وی این شهدای والامقام را که قربانی ترور شدند، وزنه ای در جریان انقلاب خواند و گفت: خسارت‌های زیادی از برگ برگ شدن کارگزاران خدوم خود دیدیم؛ آنان قربانی جریانی هستند که نمی‌خواستند بذر انقلاب به نهال و سپس درختی تنومند تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بسیاری از نظام‌های سیاسی با ترور شخصیت‌هایی از آنها به هم می‌ریزند، افزود: موضوع دیگری که دشمنان انقلاب اسلامی فکر می‌کردند می‌توانند ما را زمین‌گیر کنند، جنگ تحمیلی بود؛ ارتجاع عربی با پشتیبانی استکبار غربی به میدان آمد و ما را در مرزهای گسترده خاک خودمان مورد تجاوز قرار داد.

صالحی خاطرنشان کرد: آنانی که امروز از تسلیحات هسته‌ای و شیمیایی می‌نالند و آن را سپر می‌کنند، روزگاری که رژیم بعث عراق موشک‌های متکثر و متنوع غربی و شرقی را که در اختیارش بود و با آنها به مردم بی دفاع ما حمله می‌کرد، کجا بودند؟

وی با اشاره به موفقیت‌های ملت بزرگ ایران اسلامی طی سال‌های اخیر ادامه داد: اکنون دیگر کسی به راحتی جرأت نمی‌کند به کشور ما چپ نگاه کند و این مقاومت بازدارنده، همیشه پایدار است و دنیا باید بداند با ملتی مواجه است که اهل هجوم نیست اما در برابر تهدید، کرنش نمی‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تحولات اخیر نیز اشاره و اضافه کرد: جنگ اقتصادی، تحریم و فشار اقتصادی برای ملت ما ناآشنا نیست و دشمنان خیال نکنند با اینها می‌توانند ما را بترسانند بلکه ایران اسلامی امروز بالغ‌تر از آن است که با این تهدیدها خم به ابرو بیاورد و در این چهل سال به صورت آشکار و پنهان، همواره تهدید و تحریم شده‌ایم.

وی افزود: تعامل با جهان با حفظ اصول همواره در دستور کار دولت تدبیر و امید بوده و دولت با همین تدبیر، برجام را آغاز کرد ولی آنچه که اتفاق افتاده، یک عهد شکنی از طرف مقابل است اما ملت و دولت، مصمم و پایدار هستند.

صالحی با بیان اینکه دایره تحریم از ابتدا بوده، اظهار داشت: امر مسلم آن است که این فشارها نتوانسته ملت و نظام سرافراز اسلامی را از پا درآورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصریح اینکه نمی‌گوییم مشکلاتی وجود ندارد، افزود: ابتدای پیروزی انقلاب، خسارت های مالی و جانی بوده و جنگ اقتصادی هم دشواری هایی دارد اما همانطور که از دوران ترور و نیز جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمدیم، در صحنه جنگ اقتصادی نیز مستحکم‌تر و مقتدرتر به پیش خواهیم رفت.

وی یادآور شد: جریان آمریکایی می کوشد سکوت جهانی را موافقت با خود تلقی کند ولی ما پیشرفت را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، بیشتر محقق می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه سخنانش با یادآوری تأکیدات امام راحل عظیم الشأن مبنی بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی گفت: امروز بیشتر از دوران پر افتخار دفاع مقدس به وحدت و همدلی نیاز داریم و در این دوره که جنگ اقتصادی با جنگ روانی عجین شده؛ وحدت امری ضروری است و هر صدایی که بخواهد همبستگی را خدشه دار کند، با صدای انقلاب مواجه می‌شود.

صالحی اضافه کرد: هرکسی که دل در گرو انقلاب عزیز اسلامی دارد، باید به وحدت کلمه توجه داشته باشد.

شهید مهندس علی انصاری که از جمله مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی بود؛ پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ابتدا به معاونت استانداری خراسان و سپس به استانداری گیلان منصوب شد. وی عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان نیز بود. شهید انصاری بزرگ مردی که قلبش مالامال از تعهد، تقوا، عشق و تلاش و ایثار بود، در پانزدهم تیرماه سال ۱۳۶۰ در ساعت هفت بامداد در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت در راه رضای حضرت باری‌تعالی که سال‌ها برایش تلاش کرده بود، نائل آمد.
شهید علیرضا نورانی نیز معاون عمرانی استاندار گیلان بود که به دست منافقان کوردل، به لقاءالله پیوست.
پیش از این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاد احمد سمیعی گیلانی پدر ویراستاری ایران در رشت دیدار کرد. چهل و هشتمین سالروز درگذشت استاد محمد معین نیز پنجشنبه شب با سخنرانی سید عباس صالحی در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

۷۴۷۱/‏۲۰۰۷/‏

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha