۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 83381403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر جهاد کشاورزی: همدان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی پیشرو است

همدان- ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه همدان جزو استانهای پیشرو در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است گفت: همچنین همدان در اجرای سامانه های نوین آبیاری جزو سه استان برتر کشور است.

محمود حجتی روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از سامانه نوین آبیاری در شهرستان اسدآباد افزود: هر اندازه در حوزه افزایش بهره وری آب و سیستم‌های نوین آبیاری سرمایه گذاری کنیم باز هم جای کار دارد.

وی با اشاره به اینکه شاهد استقبال گسترده از سیستم‌های نوین و هوشمند آبیاری در سراسر کشور هستیم ادامه داد: این سیستم‌ها به صورت هوشمند رطوبت خاک و میزان آب مورد نیاز گیاه را اندازه گیری می‌کند و باعث افزایش ۳۰ درصدی بهره وری در کشاورزی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح‌های آبیاری نوین جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اولویت دار در کشور است که رهبر معظم انقلاب منابع این طرح‌ها را مورد پشتیبانی قرار دادند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مدیریت آب و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کشور، میزان بهره وری محصولات کشاورزی را به طور میانگین ۶ درصد رشد داده است.

گفتنی است تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی پایاب کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

در کل کشور ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از حدود هشت میلیون هکتار اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری تبدیل شده ضمن اینکه کل اراضی ظرفیت لازم را برای اجرای این طرح‌ها دارند.

همچنین سطح اراضی آبی استان همدان ۲۵۳ هزار هکتار است که ۱۶۳ هزار هکتار آن برای اجرای آبیاری تحت فشار مستعد ارزیابی می‌شود.

همدان در استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار در ۱۰ سال اخیر رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است که با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار سالانه بیش از ۶۳۸ میلیون متر مکعب در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی می‌شود.

۷۵۲۳/‏۲۰۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha