۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۸:۲۳
کد خبر: 83380859
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سیاست آب و فاضلاب کرمان!

۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۸:۲۳
کد خبر: 83380859
محمد صادق طاهری
سیاست آب و فاضلاب کرمان!

کرمان - روزنامه واقعه در تازه ترین سرمقاله خود به قلم محمد صادق طاهری مدیر مسئول این روزنامه با عنوان "سیاست آب و فاضلاب !"به تبعات منفی ناشی از این سیاست در تابستان داغ کرمان بر مردم و شهروندان پرداخته است .

طاهری در سرمقاله خود آورده است: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان که سومین دهه مدیریت خود را بر این مجموعه طی می کند، در مصاحبه ای گفت: با مدیریت فشار و با این سیاست، مصرف آب شهروندان را کاهش می دهیم! یعنی فشار آب را کم می کنیم، تا مردم کمتر مصرف کنند!.

درحالی که نه بر اساس تحلیل های آبکی که بر اساس شواهد آشکار و عینی، این کار یعنی بازی کردن با دبی پمپاژ مخازن، نه تنها مصرف را کاهش نمی دهد که باعث بیشتر شدن میزان مصرف نیز خواهد شد.

مدیرعامل محترم باید بداند با کم کردن فشار آب، خواسته یا ناخواسته همه شهروندان را به سمت فروشندگان پمپ و تانکر و نصاب ها می فرستند. فروشندگانی که اغلب آنها از همین سازمان آب به این صنف رسیده اند و راه و چاه را خوب بلدند.

لذا کسانی که دارای پمپ هستند دارای آب فراوان و آنها که پمپ ندارند و محکوم به زندگی در مناطق پایین شهر هستند، باید کم فشاری آب، حاصل سیاستِ متولیان مربوط را تحمل کنند.

در کوچه ی ما آخرین خانه، مربوط به خانواده شهیدی بود که او هم با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیون تومان، مجبور به گذاشتن پمپ شد. اکنون می توان با جرات گفت که سیاست آب و فاضلاب کرمان این است که همه ی خانواده ها را مجهز به پمپ نماید. پمپ های مستقیم یا غیرمستقیم! قانونی یا غیرقانونی! سیاستی!! که طی آن فشار آب را به حداقل می رساند تا مثلاً مصرف کم شود! البته تنها مزیت کار این است که با یک پروژه کوچک یعنی: بالا بردن دبی پمپاژ مخازن و افزایش فشار در شبکه ی توزیع!! مشکل حل می شود!.

۵۰۵۴

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha