نظام بیمار شهری، شهرهای کوچک را خالی از سکنه کرد

تهران- ایرنا- رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه جمعیت زیادی در کلانشهرها زندگی می‌کنند، گفت: نظام شهری بیمار موجب شده که شهرهای کوچک کم کم خالی از سکنه شوند.

به گزارش ایرنا مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۸۰ میلیون جمعیت در کشور داریم که تعداد زیادی از آنها در شهرها زندگی می‌کنند.

وی گفت: موضوع معماری و شهرسازی جز مواردی است که باید به همه موضوعات آن توجه شود.
جمالی نژاد افزود: جنس شورا و شهرداری نیاز به تعامل دو جانبه دارد و موضوعات باید در این حوزه به طور گسترده‌ای مورد توجه قرار گیرند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: شاهد هستیم که کلانشهرها سالیانه در حال عمران و آبادانی هستند، اما این عمران و آبادانی مشکلی را رفع نمی‌کند.

وی با بیان اینکه سندرومی در کلانشهرها وجود دارد، گفت: احساس می‌کنم مهاجرت به کلانشهرها و میل به زندگی در شهرهای بزرگ سبب شده روستاها از سکونت و اشتغال خالی شوند.

وی ادامه داد: این پرسش به وجود می‌آید که این مشکل را چگونه باید حل کرد و تأکید دارم که شهرها نیاز به نگاه همه جانبه دارند.

معاون وزیر کشور گفت: برای اصلاح این روند خدمات شهری، زیباسازی، ترافیک و غیره به تنهایی نمی‌تواند این مشکلات را حل کند، لذا باید همه مشکلات را احصاء کنیم و در یک نگاه همه جانبه به دنبال رفع آن‌ها باشیم.

تهرام/۷۲۴۴//‌۱۳۴۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha