مدیران براساس میزان بکارگیری بانوان در حوزه‌های ارشد مدیریتی ارزیابی خواهند شد

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان‌ گفت: مدیران بر اساس میزان توجه شان در بکارگیری بانوان در حوزه‌های ارشد مدیریتی ارزیابی خواهند شد.

علی زینی وند در نشست هم اندیشی بانوان سیستان و بلوچستان با تاکید برلزوم برگزاری هر چه بیشتر نشست‌های هم اندیشی پیرامون مسائل بانوان اظهار داشت: دیدگاه دولت در استان به زنان همواره توأم با حمایت بوده و معتقدیم که بیشتر از آنکه در اجتماع پیرامون مسائل بانوان شعار داده شود باید برایشان اقداماتی اثر بخش انجام شود.

وی گفت: فعالیت در حوزه زنان باید یکپارچه کارشناسی شده باشد و اقدامات پراکنده و غیر علمی نمی‌تواند بستر ترقی آنان را فراهم کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با تاکید بر الگو برداری از تجارب موفق دیگر کشورها در حوزه زنان افزود: می‌توان با تورق بر چگونگی موفقیت برخی کشورها و حتی برخی استان‌ها و بومی سازی و انطباق آن براساس بوم منطقه راهی برای توسعه جامعه یافت.‌

وی با اشاره به نقش با اهمیت مادر در خانواده بیان کرد: این اهمیت ارزشمند خود نشانگر نقش مهم مادران در اجتماع است و رسالت معنادار زن در جامعه را نشان می‌دهد از همین رو نشاط زنان و فراهم کردن امنیت اجتماعی و روانی‌شان بسیار مهم است.

زینی وند همچنین در جمع منتخبین بانوان سیستان و بلوچستان پیشنهاد کرد به منظور هم اندیشی و کاهش مشکلات پیش روی کار آفرینان و تولیدکنندگان کلینیک عارضهیابی رفع موانع تولید و کار آفرینی برای زنان راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نقش آفرینی زنان در فرهنگ غالب بر جامعه پویا نیست تصریح کرد: برای جلوگیری از اخلال در اجتماع باید به نشاط و نقش آفرینی زنان توجه ویژه ای داشته باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در زمینه مشارکت اقتصادی زنان در اجتماع گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان زنان استان در حوزه‌های مختلف، تقویت کسب و کارهای کوچک یکی از مهمترین راهکارها برای افزایش مشارکت و خود کفایی زنان در اجتماع است و باید در این زمینه‌ها از نقش آموزش غافل نشویم و در حوزه مهارت آموزی، اشتغالزایی، حقوق کارگاه‌های آموزشی راه اندازی شود و سمن‌ها در این حوزه‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی با گرامیداشت دهه کرامت بر ترویج فرهنگ پاسداری از حجاب و عفاف تاکید کرد و افزود: پاسداری از ارزشهای زن در اجتماع یک اصل بسیار مهم است و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب نیز مختص زنان نیست بلکه مسأله‌ای فرا جنسیتی است و تمامی اعضای جامعه ملزم به حفظ، پاسداری و رعایت آن هستند.

زینی وند بر ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی با میزان بکارگیری زنان در پستهای مدیریتی خبر داد و اظهار داشت: در تصویب نامه شورای عالی اداری که به امضای رئیس جمهوری رسیده خطاب به تمامی وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی نسبت مدیران زن در پستهای مدیریتی به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و در سیستان و بلوچستان دفتر بانوان و خانواده موظف شد که میزان ترقی زنان در حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف را بررسی و ارائه دهد.

وی همچنین از بانوان سیستان و بلوچستان خواست که برای احقاق حقوق خود تلاش و مطالبه‌گری کنند و هیچ گونه هراسی از سختی‌ها نداشته باشند زیرا توسعه جامعه در گروی دانش محور بودن فعالیت‌های افراد جامعه است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم تلاش برای جلوگیری از نشر و ارائه تصویری نامتعارف از استان تاکید کرد و گفت: جامعه مدنی و تمامی مردم استان باید در نشان دادن زیبایی‌های منطقه تلاش کنند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به شرح اهم مطالبات و شرایط زنان استان پرداخت افزود: سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در ارتباط با توانمندسازی جامعه دارند.

فاطمه فاضلی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم زنان که سنگ بنای خانواده را تشکیل می‌دهند تقویت و حمایت از سمن‌هایی که در حوزه زنان فعالیت می‌کنند یکی از مهم‌ترین رسالتهای دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

وی بیان کرد: نشست پیش رو با این هدف و اینکه اهمیت فعالیت در حوزه زنان مشخص شود برگزار و سعی شده از دیگر فعالان حوزه اجتماعی، فرهنگی و هنری دعوت شود تا در تقویت روحیه و انگیزه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش روی زنان گامی مهم برداشته شود.

۹۹۲۳**۳۲۱۳

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha