۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83378775
T T
۰ نفر
پارلمان عربی  از مقاومت اهالی جولان اشغالی سوریه حمایت کرد

تهران-ایرنا- رییس پارلمان عربی روز سه شنبه با ارسال پیامی به مردم جولان اشغالی سوریه، ضمن حمایت از مقاومت آنها در برابر اشغالگران، مخالفت قاطع خود را با تصمیم اخیر آمریکا در شناسایی حاکمیت صهیونیست ها بر این منطقه اعلام کرد.

مشعل بن فهم السلمی رئیس پارلمان عربی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار داشت: در نامه ای به مردم سوریه در جولان اشغالی بر حمایت پارلمان از مقاومت آنها و مخالف شدید با تصمیم اخیر آمریکا در تایید حاکمیت صهیونیست‌ها بر این منطقه تاکید کردیم.

وی افزود: پارلمان عربی همچنان به حمایت از مردم سوریه ادامه می دهد؛ مردمی که مخالف از دست دادن خاک خود هستند و با ایستادگی و جانفشانی سعی در حفظ آن دارند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فروردین ماه سال جاری با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

شمار زیادی از کشورها از جمله سوریه، ایران، ترکیه و روسیه در کنار اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب به انتقاد صریح از این حرکت ترامپ پرداختند و آن را غیرقانونی دانستند.

در نامه یاد شده آمده است: پارلمان عربی در کنار مردم سوریه در مبارزه اش علیه سیاست های هدفمند و اقدامات سرکوب گرایانه اشغالگران می ماند.

این نامه افزود: این پارلمان با هر نقشه و تصمیمی از سوی هر دولتی که هدفش تغییر وضع قانونی موجود در جولان اشغالی سوریه باشد، مخالف است و آن را باطل و بی اساس می داند. اینگونه تصمیم ها هیچ اثر قانونی نخواهند داشت چرا که مخالف قطعنامه های سازمان ملل است.

عزام الاحمد نماینده فلسطین در پارلمان عربی نیز در همین راستا گفت: پارلمان عربی ۱۰ روز قبل در نشست اخیرش در قاهره، اعلام کرد که حامی و پشتیبان مقاومت مردم جولان در برابر تصمیم ضد سوری آمریکایی است.

«واصف خاطر» سخنگوی هیات سوری در مراسمی در شهر رام الله نیز گفت: مردم جولان با همه تلاش های مذبوحانه برای جدا کردن این منطقه از سوریه و نیز نابودی آرمان فلسطین و طرح موسوم به معامله قرن مخالفند.

وی افزود: برای حمایت از مردم فلسطین و آرمان آنها، باید متحد و یکپارچه شد به ویژه اینکه این آرمان در سخت ترین دوران خود قرار دارد و دشمنان در حال توطئه چینی برای نابودی آن هستند و تلاش می کند آن را از یک حق تاریخی به یک طرح اقتصادی بی نتیجه تبدیل کنند.

رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را که مساحتی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مربع دارد در جریان جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ اشغال کرد.

مقام های این رژیم از ابتدای دهه ۱۹۸۰ میلادی این منطقه از خاک سوریه را بخشی از خاک اسرائیل اعلام کردند. با این حال اشغالگری صهیونیست‌ها تاکنون از سوی کشورهای جهان و حتی کاخ سفید مورد تایید قرار نگرفته بود.

سازمان ملل متحد هم در قطعنامه های گوناگون خواستار پایان دادن به اشغالگری و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از این بخش شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha