تولید کنندگان نیازمند حمایت دولت در شرایط سخت اقتصادی هستند

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی یکطرفه تولیدکنندگان به حمایت، همسویی و هم افزایی دولت با بخش خصوصی نیاز دارند تا موفق شوند.

«علی فارغی» روز سه شنبه در مراسم پنجمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام؛ طیور و آبزیان ایران فیداکسپو ۲۰۱۹ اظهارداشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی تولید کنندگان، فعالان اقتصادی و تجار رزمندگان خط مقدم این جنگ هستند که مورد بی مهری مسئولان و مردم قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماه گذشته تولید کنندگان صنعت مرغ گوشتی روی هر کیلوگرم نزدیک ۳ هزارتومان ضرر می‌دهند اظهارداشت: قیمت تمام شده مرغ گوشتی بیش از ۱۳ هزارتومان است، با این وجود تولید کنندگان این محصول را زیر قیمت تمام شده عرضه می‌کنند و ستاد تنظیم بازار به دنبال تشکیل پرونده و اعمال جریمه است.

فارغی با اشاره به اینکه واحد های تولیدی با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و همیشه متضرر هستند، گفت: تولید کنندگان نیاز به حمایت دولت دارند، زیرا تصمیم گیری زمان جنگ با تصمیم گیری در شرایط عادی بسیار متفاوت است.

رئیس کمیسون کشاورزی اتاق تهران برخی تصمیم‌ها را مناسب، اما اجرای انها را ناموفق بیان کرد و افزود: تصمیم گیری وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع نهاده‌های دامی در پایان سال ۹۷ مناسب بود، اما به دلیل اجرای نامطلوب این تصمیم گیری آنگونه که لازم باشد، درحمایت از تولید کنندگان اجرایی نشد.

وی درباره رفع ممنوعیت صادرات گوشت مرغ اضافه کرد: رفع ممنوعیت‌ها اجرایی شده، اما ایجاد محدودیت‌ها منجر به رشد صادرات مازاد محصول تولیدی در کشور نشده است.

فارغی گفت: امروز تولید کنندگان بخش کشاورزی بیش از تحریم‌های خارجی از تحریم‌های داخلی در عذاب هستند.

پنجمین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان فیداکسپو (۲۰۱۹) امروز سه شنبه ۱۱ تیرماه ۹۸ با حضور مسئولان بلند پایه وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های داخلی در نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت و گو آغاز به کار کرد و به مدت سه روز تا سیزدهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha