۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۲
کد خبر: 83377038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ایران به احترام حقوق بشر هواپیمای دارای سرنشین‌ آمریکا را ساقط نکرد

تهران- ایرنا- استاد دانشگاه جامعه المصطفی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌توانست هواپیمای حامل سرنشینان نظامی آمریکا را ساقط کند اما به احترام حقوق بشر تنها پهپاد جاسوسی این کشور را هدف قرار داد.

جواد امین روز دوشنبه در همایش آمریکا و جنایت‌های قرن که به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی از سوی مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در دانشکده پلی تکنیک دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، افزود: جامعه سوری از سقوط پهباد آمریکایی در ایران بسیار خوشحالند.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی به خاطر احترام حقوق بشر هواپیمای حامل سرنشین آمریکایی را نمی‌زند بلکه پهپاد جاسوسی را هدف می‌گیرد و با این کار دماغ ترامپ را به خاک می مالد.
امین با بیان اینکه هر عزتی که جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان در کشورهای اسلامی منطقه دارند به برکت حضرت امام راحل است، درباره جنایات آمریکا در سوریه اظهار داشت: نیروهای ائتلاف آمریکایی -عربستانی شب گذشته شهروندان عادی را با ریختن بمب، کشتند.
وی ادامه داد: ائتلاف شوم آمریکایی از سال ٢٠١٢ طبق اعلام خودشان تاکنون ٢٠٠ بار سوریه را بمباران کرده است به طوری که طبق گزارش دیده بان حقوق بشر فقط در سال ٢٠١٩ حدود ٣ هزار و ٢٥ تن در سوریه بر اثر بمباران کشته شدند. یک‌هزار نفر از این کشته شدگان کودک و ٧٠٠ نَفَر زن بودند.
این استاد جامعه المصطفی تصریح کرد: سازمان جهانی تاکنون ١٧٢ گور دسته جمعی از شهروندان عادی کشته شده در اثر بمباران‌ها یافته است. حدود ١٨٠ تاسیسات زیربنایی مانند نیروگاه‌ها بمباران و ٦٠ بیمارستان هم ویران شد، جواد امین با اشاره به اینکه سه هزار نَفَر توسط نیروهای داعش و جبهه النصره تحت حمایت آمریکا در منطقه کفریا کشته شدند، افزود: البته به بسیاری از این حملات آمریکایی در منطقه پاسخ داده شده است و با وجود اینکه اجازه نمی‌دهند به سوریه برق و نفت برسد و با وجود تنوع قومی در سوریه، همگی دارای فرهنگ مقاومت هستند و با این فرهنگ با آمریکا و هم پیمانانش روبرو می‌شوند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha