۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 83376755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حرکت به سمت فناوری های برتر محور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است

اصفهان - ایرنا - سرپرست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تعیین فناوری های راهبردی برتر و سطح بالا و ایجاد ابزار تشویقی برای جهت دهی و اولویت بخشیدن به آنها از محورهای جدید کاری این شهرک است.

جعفر قیصری روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که در محل سالن سروش این شهرک برگزار شد، افزود: بهبود مستمر بهره وری سازمانی، افزایش کمی و کیفی تجاری سازی دانش فنی، تامین فناوری های تولید در صنایع بزرگ، ایجاد بازار بزرگ بین المللی برای محصولات دانش بنیان و مشارکت بیشتر با دانشگاه ها از دیگر محورهای کاری این شهرک است.

وی با تاکید براینکه تغییر نگرش از اتکا به صنایع بزرگ و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، زمینه ساز توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است، اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نخستین و بزرگترین مجموعه دانش بنیان در کشور و پیشگام در بسیاری از تصمیم ها بوده است.

قیصری با اشاره به اینکه تمرکز بر اصلاح و بهبود فرایندها، افزایش چابکی و کارایی منابع سازمانی و بهره برداری بهتر از سایر منابع از دیگر محورهای کاری شهرک است، تصریح کرد: نیروی انسانی خلاق، مهمترین عامل توسعه شرکت های دانش بنیان است که دانشگاه ها نقش اساسی در تربیت آنها دارند.

وی اضافه کرد: لازم است به برخی پایان نامه های دانشگاهی در جهت پاسخگویی به نیازهای شرکت های دانش بنیان، جهت دهی شود و همکاری با صنایع در این رابطه، ضروری است.

قیصری با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ادامه داد: ارائه دانش فنی خطوط تولید صنعتی و کیفیت گرایی در محصولات دانش بنیان برای پیشگام ماندن این مجموعه در سال های آتی ضروری است.

رییس سابق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این آیین گفت: این شهرک در عرصه بین المللی چهره خوبی دارد و در یک سال گذشته برای شناساندن بیشتر آن در داخل کشور و اتحاد و تعامل بهتر با سازمان های مختلف تلاش شد.

سید مهدی ابطحی با بیان اینکه شرایط خوبی نیز در استان اصفهان برای فعالیت شهرک و شرکت های دانش بنیان فراهم شده است، افزود: نگاه نو، پویایی و شفاف سازی بیشتر در یک سال اخیر در دستور کار مدیریت شهرک بود و در زمان حاضر همه از فرایندهای این مجموعه مطلع هستند.

وی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را یک سازمان بی نظیر خواند و اظهار داشت: این مجموعه به مدیریت پر انگیزه و بلند پروازنه و همچنین حضور فعال در اکوسیستم نوآوری و سیاست گذاری استان نیاز دارد.

نماینده شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این آیین گفت: این شهرک مراحلی مانند توسعه نرم افزاری و زیرساخت ها، توسعه کمی شرکت های دانش بنیان و اراضی واگذار شده و برندسازی را پشت سر گذاشته است و در یک سال گذشته در مرحله پنجم، با بازنگری بر روی راهبردهای اصلی آن، شرکت محوری جایگزین ستاد محوری شد.

محمد علی آبادی با بیان اینکه لازم است نیازهای شرکت های دانش بنیان بیش از پیش رصد شود، افزود: همچنین باید در مقیاس های کلان تر، نقش مشورتی بیشتری به این شرکت ها داد.

وی با گله مندی از تغییر سریع رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: تغییرات سریع، ممکن است نگرانی هایی را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کند.

در این آیین جعفر قیصری به عنوان سرپرست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی و از زحمات سید مهدی ابطحی رییس پیشین این شهرک قدردانی شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تیر امسال در حکمی جعفر قیصری را به سمت سرپرست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان منصوب کرد.

سید مهدی ابطحی رییس پیشین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از تیر ۹۷ تاکنون این مسئولیت را به عهده داشت؛ وی اکنون عهده دار سرپرستی دانشگاه صنعتی اصفهان است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر هستند.

۶۰۲۲/‏‬ ۳۰۱۱

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha