۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 773
کد خبر: 83376230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیا ترکیه وارد جنگ لیبی خواهد شد؟ 

۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴
کد خبر: 83376230
آیا ترکیه وارد جنگ لیبی خواهد شد؟ 

تهران- ایرنا- تنشها در لیبی پس از تهدید ترکیه و بازداشت ۶ نفر تبعه ترکیه در لیبی توسط نیروهای خلیفه حفتر بالا گرفته است‌.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ پس از تهدید ترکیه توسط مقامات تحت امر ژنرال حفتر مبنی بر هدف قرار دادن کشتی ها و تحرکات ترکیه در سواحل و خاک لیبی؛ وزیر دفاع ترکیه نیز از پاسخ شدید به هرگونه حمله علیه منافع ترکیه خبر داد.

سخنگوی نیروهای حفتر گفت: به نیروی هوایی ارتش دستور هدف قرار دادن کشتی و قایق های ترکیه ای در آبهای لیبی داده شده است. مراکز و شرکتها و پروژه های ترکیه ای در لیبی از این به بعد جزء اهداف قانونی ارتش ملی لیبی است.

همچنین وزارت خارجه ترکیه از بازداشت شش نفر از تبعه ترکیه در شرق لیبی توسط نیروهای حفتر اطلاع داده و این عمل را آدم ربایی خوانده و خواستار آزادی فوری آنان شده‌اند. مقامات ترکیه اعلام کردند در غیر اینصورت نیروهای حفتر را هدف حملات خود قرار خواهند داد.

تنشها بین نیروهای حفتر و ترکیه، به دلیل حمایت ترکیه از دولت وفاق (مستقر در طرابلس) صورت می‌گیرد.

ژنرال حفتر، ترکیه و قطر را عامل بی ثباتی و ناامنی لیبی می‌داند و همواره با اتخاذ این موضع، حمایت امارات و عربستان سعودی را جذب کرده است.

در روزهای آتی درگیری بین طرفین بعید نیست و این درگیری روابط اقتصادی ترکیه با کشورهای شمال آفریقا را قطعاً دچار اختلال و مشکلات زیادی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha