۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83376114
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۴۰۹ نفری تعداد شرکت کنندگان کنکور در مهاباد

مهاباد- ایرنا- نماینده سازمان سنجش در مهاباد با اشاره به افزایش ۴۰۹ نفری تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری در مقایسه با سال گذشته، گفت: امسال سه هزار و ۷۱۵ نفر در این شهرستان در کنکور سراسری شرکت می کنند.

معروف خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۶ درصد از این تعداد شامل۲ هزار و ۸۵ نفر دختر و ۴۴ درصد شامل یکهزار و ۶۳۰ نفر پسر هستند.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری در مهاباد همچون سایر شهرهای ایران در چهار گروه آزمایشی برگزار می شود، بیان کرد: گروه آزمایشی علوم تجربی با ۲ هزار و ۱۴۹ نفر داوطلب، بیشترین شرکت کننده را در مهاباد به خود اختصاص داده است.

خلیلی اظهار داشت: در گروه آزمایشی علوم انسانی ۵۸۳ نفر، زبان خارجی ۴۴۳ نفر، ریاضی و فیزیک ۲۸۵ نفر و هنر نیز ۲۵۵ شرکت کننده در این شهرستان وجود دارد.

نماینده سازمان سنجش در مهاباد با بیان اینکه این آزمون به میزبانی دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار می شود، بیان کرد: امسال بیش از ۲۰۰ نفر ناظر و هماهنگ کننده، مسئولیت برگزاری آزمون کنکور سراسری در این شهرستان را بر عهده دارند.

خلیلی با اشاره به اینکه کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از امروز تا ۱۲ تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور توزیع می شود، یادآور شد: این آزمون در روزهای پنجشنبه، ۱۳ تیرماه و جمعه، ۱۴ تیرماه در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

سال گذشته نیز سه هزار و ۳۰۹ داوطلب در مهاباد در کنکور سراسری شرکت کرده بودند؛ مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۴۱ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در مقاطع تحصیلی است و ۳۲۰ مدرسه شهری و روستایی دارد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha