۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 83375988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ برنامه به مناسبت روز صنعت و معدن در قزوین اجرا می شود

قزوین – ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۱۰ برنامه مختلف اقتصادی و اجتماعی به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در قزوین اجرا می شود.

سعید نبیل روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اختصاص یک روز به نام صنعت و معدن فرصتی برای نگاه دقیق و اندیشمندانه به مهمترین موتور محرکه اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز، اضافه کرد: تجدید میثاق فعالان اقتصادی با آرمان‌های شهدا و امام راحل، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، نشست خبری با اصحاب رسانه، همایش یک روزه تجلیل از صنعتگران نمونه استان، افتتاح چند طرح با حضور مسئولان کشوری، نشست فعالان اقتصادی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نشست خبری با اصحاب رسانه استان از جمله برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن است.

نبیل با بیان اینکه امروزه واحدهای تولیدی استان با مشکلات متعددی مواجه هستند، اضافه کرد: مشکل کمبود نقدینگی، نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی، هزینه بالای تولید، نداشتن بازار صادراتی مطمئن، کمبود مواد اولیه و … از جمله این مشکلات هستند که در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اقتصاد مقاومتی استان برای حل آنها به صورت مستمر چاره اندیشی می‌شود.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمنان افزود: با وجود تمامی فشارها و تحریم‌های صورت گرفته در سال گذشته ۶۰۵ هزار تن کالا به ارزش ۶۴۷ میلیون دلار از قزوین صادر شد که سهم استان از صادرات کل کشور ۱.۴ بود.

نبیل اضافه کرد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های مجری و متولی در سال جاری نیز از گردنه دشوار تحریم‌ها به سلامت عبور کرده و بتوانیم سهم صادرات استان از کل کشور را محقق سازیم.

دهم تیرماه، بر پایه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز صنعت و معدن نامگذاری شده است.

استان قزوین حدود چهار هزار واحد صنعتی دارد.

۶۱۰۱

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها