۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۸:۰۹
کد خبر: 83375940
T T
۰ نفر
۱۳۰ فرصت سرمایه گذاری گردشگری درخراسان رضوی شناسایی شد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۳۰ فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی این استان شناسایی شده که به زودی بسته های پیشنهادی آن در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

استانداری خراسان رضوی به نقل از علیرضا رزم‌حسینی در نشست بررسی فرصتهای سرمایه گذاری حوزه گردشگری این استان گزارش داد: معینهای اقتصاد مقاومتی برای سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی آمادگی دارند لذا باید جزئیات طرحهای تعریف شده در اختیارشان قرار گیرد تا زمینه مشارکت آنها فراهم شود.
وی ادامه داد: شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی اقدام ارزشمندی است که تحقق آن می تواند به اشتغالزایی بیشتر و بهره برداری بهینه از ظرفیتهای موجود در خراسان رضوی کمک کند.
استاندار خراسان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در کوتاهترین زمان نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام و زمینه واگذاری طرحهای سرمایه گذاری تعریف شده به متقاضیان را فراهم کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اجرای ۱۳۰ طرح سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان به ۱۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال سرمایه نیاز دارد.
ابوالفضل مکرمی فر به پیش بینی ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی با اجرای طرحهای سرمایه گذاری بخش گردشگری و صنایع دستی اشاره و بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۵۰ درصد فرصتهای شغلی در مناطق شهری و ۵۰ درصد نیز در مناطق روستایی ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: از مجموع ۱۳۰ طرح سرمایه گذاری تعریف شده ۵۹ درصد در زمانی کمتر از یک سال و ۲۰ درصد نیز در مدت کمتر از دو سال تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: برخی طرحهای سرمایه گذاری نیازمند ایجاد زیرساخت هستند. اعتبار مورد نیاز برای ایجاد این زیرساختهای ۳۵۰ میلیارد ریال است که باید از محل بودجه های دولتی تامین شود.
وی افزود: طرحهای سرمایه گذاری شناسایی شده در بخش گردشگری با هیچ مانعی در حوزه میراث فرهنگی و محیط زیست مواجه نیستند.

خراسان رضوی مقصد حدود نیمی از گردشگران خارجی ورودی به ایران است. مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان با بیش از ۲۵۰ هزار نفر ظرفیت اقامت موقت و دائم سالانه میزبان ۳۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی است. تاکنون هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این تعداد اثر که از سال ۱۳۱۰ تا پایان سال ۱۳۹۳ ثبت و دارای شماره ملی شده اند شامل ۹۳۰ بنای تاریخی، ۴۷۱ تپه و محوطه تاریخی، ۵۸ مورد میراث معنوی، ۲۸ مکان رویداد انقلاب اسلامی، چهار اثر طبیعی و دو اثر منقول است. خراسان رضوی حدود ۱۰ هزار محوطه، بنا و اثر دارای ارزش تاریخی دارد. این استان همچنین با ۹۰ رشته صنایع دستی دارای حدود ۲۰ هزار هنرمند فعال در این حوزه است. ۱۴ موزه و ۲۲ مکان تاریخی و فرهنگی در خراسان رضوی زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند.

۸۰۰۵/‌۱۸۵۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha