برگزاری مسابقات ورزشی مدارس شبانه روزی آذربایجان غربی با شرکت ۸ هزار نفر

ارومیه- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هشت هزار و ۷۶۰ دانش آموز مدارس شبانه روزی استان در مسابقات ورزشی این مدارس شرکت کردند که از این تعداد ۴۴۸ نفر به مرحله منطقه ای و نهایی راه یافتند.

مهین منافی روز یکشنبه در آئین اختتامیه اولین دوره از مسابقات ورزشی دانش آموزان مدارس شبانه روزی آذربایجان غربی افزود: این مسابقات برای اولین بار در دو رده سنی متوسطه دوره اول و دوم پسران و دختران در چهار مرحله آموزشگاهی و شهرستانی برگزار شد.

وی بیان کرد: مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان مدارس شبانه روزی استان در سه رشته فوتسال پسران، والیبال و شطرنج دختران در مجموعه ورزشی شهید رجایی ارومیه برگزار شد که در نهایت به معرفی تیم‌های برتر انجامید.

وی اضافه کرد: در این مسابقات در مقطع متوسطه دوم دختران در رشته والیبال، ناحیه یک ارومیه مقام اول، میاندوآب مقام دوم و پلدشت موفق به کسب مقام سوم شد.

منافی گفت: در دوره اول متوسطه دختران نیز تیم‌های میاندوآب، پلدشت و پیرانشهر به ترتیب به کسب مقام‌های اول تا سوم نائل شدند.

وی ادامه داد: در رشته شطرنج مقطع متوسطه اول نیز بعد از انجام ۴۸ بازی مهاباد موفق به رتبه اول رسید و میاندوآب دوم و پیرانشهر شد.

وی افزود: در دوره متوسطه دوم نیز تیم خوی به کسب مقام اول، ناحیه یک ارومیه موفق به کسب مقام دوم و میاندوآب موفق به کسب مقام سوم شد.

منافی درباره تیم‌های منتخب پسران نیز گفت: مسابقات پسران دوره اول و دوم متوسطه استانی با برتری تیم‌های میاندوآب در مقطع متوسطه اول و تیم سلماس در مقطع متوسطه دوم به کار خود پایان داد.

وی افزود: تیم شهرستان‌های خوی و چالدران نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم در مقطع متوسطه اول و تیم‌های سیلوانا و اشنویه نیز در مقطع دوم متوسطه در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

اولین دوره از مسابقات ورزشی دانش آموزان مدارس شبانه روزی استان از دوم تیرماه در آذربایجان غربی با شرکت ۴۴۸ دانش آموز دختر و پسر آغاز شده بود و تا ۹ تیرماه ادامه یافت.

۷۱۲۵/‏۳۰۷۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha