۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۱
کد خبرنگار: 1383
کد خبر: 83375658
T T
۰ نفر

کیفیت هوا برای شهروندان تهرانی ناسالم شد

۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۱
کد خبر: 83375658
کیفیت هوا برای شهروندان تهرانی ناسالم شد

تهران- ایرنا- معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان با اشاره به شرایط آلودگی هوای پایتخت برای همه گروه ها گفت: نه تنها بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان بلکه همه شهروندان از انجام فعالیت‌های بدنی غیرضروری و طولانی مدت در فضای باز پرهیز کنند.

محمد رستگاری عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس اطلاعات مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست، هم اکنون با افزایش غلظت آلاینده ازن با قطر ۵۶؛ شاخص کیفیت هوای تهران به شاخص ۱۵۴ رسید.

وی افزود: همچنین غلظت آلاینده‌های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۰۵ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز بیش از حد مجاز است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست تهران ادامه داد: این شرایط تا ساعت ۱۹ امروز استمرار خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: ایستگاهای شریف (منطقه ۲) و پاسداران (منطقه ۳) هر دو با شاخص ۱۳۰ و شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۲۹ در ۲۴ ساعت گذشته دارای بیشترین آلایندگی بوده است.

وی از شهروندان خواست که فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی تهران مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون تهران ۲۵ روز هوای پاک و ۶۶ روز هوای سالم و ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته شاهد ۸ روز هوای پاک، ۷۷ روز هوای سالم و ۱۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بودیم.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

تهرا م/۸۱۳۸//‌۱۳۴۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha