۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 1383
کد خبر: 83373430
T T
۰ نفر
بیماران قلبی و ریوی پایتخت از منزل خارج نشوند

تهران- ایرنا- معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به آلوده شدن هوای پایتخت برای گروه های حساس اعلام کرد که بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و خردسالان از انجام فعالیت‌های بدنی طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

محمد رستگاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون میزان غلظت آلاینده ازن با شاخص ۱۱۶ ناسالم برای گروه‌های حساس است اظهار داشت: با وجود آنکه میانگین داده‌های ایستگاه‌های سنجش هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۱ امروز شاخص سالم را نشان می‌دهد، اما در بعدازظهر امروز شاهد افزایش آلاینده ازن و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و تنفسی) هستیم.

وی افزود: این روند تا ساعت ۱۹ امروز ادامه خواهد داشت.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۲۳، شاد آباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۰۴ و شریف (منطقه ۲) با شاخص ۱۰۱ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

رستگاری، شهروندان تهرانی را نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی توصیه کرد و گفت: شهروندان از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، فعالیت‌های عمرانی و مانند آن خودداری کنند.

وی، رعایت الگوی مصرف سوخت، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها را از دیگر موارد رعایت زیست محیطی برای شهروندان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون تهران ۲۵ روز هوای پاک و ۶۴ روز هوای سالم و ۱۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است در حالی که در مدت مشابه سال ۹۷، تعداد روزهای پاک تهران هشت روز، روزهای سالم ۷۶ و ناسالم برای گروه‌های حساس به ۱۶ روز رسیده بود.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

تهرام/۸۱۳۸//‌۶۱۳۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha