۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۷:۵۲
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83374581
T T
۰ نفر
آسمان پاکستان به روی پرواز های ترانزیت تا ۲۱ تیر بسته است

تهران- ایرنا- سازمان هواپیمایی پاکستان اعلام کرد که محدویت اعمال شده بر تردد پروازهای ترانزیت از آسمان این کشور تا ۲۱ تیر ماه جاری مصادف با ۱۲ ژوئیه تمدید شده است .

روزنامه نیشن پاکستان روز یکشنبه با اعلام این خبر نوشت: در پی حمله انتحاری گروه تروریستی جیش محمد علیه نظامیان هندی در پولوامای کشمیر در بهمن ماه سال گذشته و متشنج شدن روابط اسلام آباد و دهلی نو، پاکستان آسمان خود را از بهمن ماه سال قبل تا ۷ تیر ماه جاری مصادف با ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ میلادی به روی پرواز های عبوری بست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان به نیشن گفت که تا صدور دستور جدید، حریم هوایی کشور به روی همه پروازهای ترانزیت بسته است اما، پرواز هواپیماها داخلی در حریم هوایی شرقی و غربی ادامه دارد.

حمله انتحاری گروه تروریستی جیش محمد در پولواما کشمیر که باعث جان باختن چهل تن از سربازان هندی شد، با حملات هوایی تلافی جویانه هند علیه اردوگاه های این گروه تروریستی در بالاکوت پاکستان روبرو شد و این اقدام موجب حملات نظامی متقابل محدود بین اسلام آباد و دهلی شد که در این درگیری دو میگ هند و یک فروند "اف ۱۶" پاکستان سقوط کرد و دو همسایه تا آستانه جنگی تمام عیار پیش رفتند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha