۸ تیر ۱۳۹۸، ۱:۰۲
کد خبر: 83373778
T T
۰ نفر
عریقات: دفاع فرستاده ترامپ از اسرائیل خوار شمردن عرب هاست

تهران- ایرنا- «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین روز جمعه گفت: اظهارات "جیسون گرینبلات" نماینده آمریکا در امور خاورمیانه در در دفاع از اسرائیل بیانگر این است که تیم ترامپ(کوشنر، گرینبلات و دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل) تا چه میزان عرب ها و آرمان هایشان را خوار و پست شمرد.

به گزارش خبرگزاری وفا فلسطین، عریقات روز جمعه این سخنان را در دیدار با دو هیأت دانشگاهی آمریکا، یک نهاد مدنی، "فیلیپ هول" سر کنسول انگلیس در فلسطین بیان کرد.

گرینبلات پیشتر در کنفرانس سالانه روزنامه اسرائیل هیوم (اسرائیل امروز) وقیحانه گفته بود: برای آماده سازی همزیستی مسالمت آمیز، باید اصطلاح شهرک سازی (اسرائیلی) به شهر و مناطق مسکونی تغییر کند.

نماینده آمریکا در امور خارورمیانه اعلام کرده بود: اسرائیل مرتکب کاری نشده است که سزاوار انتقاد باشد، به همین خاطر ما دیگر از اصطلاح اشغالگر استفاده نمی‌کنیم.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: جرد کوشنر داماد ترامپ در کنفرانس اقتصادی بحرین اعلام کرد، طرح صلح نمی‌تواند مبنای سازش و صلح باشد و ما عبارت تشکیل دو کشور را به کار نخواهیم برد چرا که این عبارتی واقعی نیست.

عریقات از حاضران در بحرین خواست با صدور بیانیه‌ای مشترک، تعهد خود را به قوانین بین المللی، قطعنامه‌های قانونی سازمان ملل متحد، اصل تشکیل دو کشور در مرزهای ژوئن ۱۹۶۷ میلادی به مرکزیت قدس شریف، حل مساله آوارگان براساس قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت و آزادی اسیران اعلام کنند.
نشست اقتصادی منامه روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۴ و ۵ تیرماه) با عنوان جعلی "صلح به خاطر شکوفایی اقتصادی" در بحرین برگزار شد تا مقدمه‌ای برای اجرای معامله قرن باشد.

نمایندگانی از کشورهای عربی شامل: مغرب، اردن، مصر، امارات و عربستان سعودی به علاوه میزبان در این نشست حضور داشتند. اما، همه گروه‌های فلسطینی به اتفاق این نشست را تحریم و از شرکت در آن خودداری کردند.

طرح معامله قرن شامل انضمام کامل قدس اشغالی به سرزمین‌های اشغالی (رژیم صهیونیستی)، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود و تعیین منطقه " ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

"جرد کوشنر" مشاور و داماد "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا دو روز پیش در سخنرانی خود در "نشست منامه" با این ادعای پوشالی که سرمایه گذاری پیش شرط پایان درگیری‌ها است، از توطئه اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری در قالب طرح "معامله قرن" پرده برداشت.

برگزاری این نشست با مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان مواجه شد، ولی برخی مقام‌های عربی با حضور در آن برخلاف افکار عمومی خود قدم برداشتند و همین امر موجب ایجاد شکاف بیشتر بین آنان شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha