۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۶
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 83372800
T T
۰ نفر
۱۰۰ شناور به یاد شهدای پرواز ۶۵۵ رژه می‌روند

قشم - ایرنا - معاون فرماندار قشم گفت: مراسم بزرگداشت ۲۹۰ شهید حادثه حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ تیرماه با رژه ۱۰۰ شناور سبک حامل پرچم ایران اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، عباس ماژین عصر پنجشنبه در نشست هماهنگی آئین گرامیداشت شهدای حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، افزود: همچنین در این روز ۷۷ جانباز دوران دفاع مقدس از ۲۲ استان کشور فاصله بین اسکله کندالو قشم تا جزیره هنگام را شنا می‌کنند.

وی ادامه داد: محل وقوع این جنایت ضد بشری آمریکا در فاصله یک مایلی سواحل جزیره هنگام رأس ساعت ۱۰ صبح گلباران می‌شود.

معاون فرماندار قشم با اشاره به ایفای نقش مردم جزیره هنگام جمع آوری شهدای این فاجعه تصریح کرد: در این روز، یک گروه پزشکی جهت ویزیت رایگان اهالی این جزیره در این جزیره استقرار پیدا می‌کند.

وی افزود: حمله موشکی به هواپیمای مسافری ۶۵۵ در سال ۱۳۶۷ و شهادت ۲۹۰ سرنشین آن از جمله ۶۶ کودک، بخش کوچکی از نقض حقوق بشر آمریکاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نیز در این جلسه گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هر تهاجم و تجاوزی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

محمد سالاری خاطرنشان کرد: این آمادگی با ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکایی متجاوز به حریم هوایی ایران اسلامی بار دیگر به جهان مخابره شد.

در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ تیر ۱۳۶۷ خورشیدی هواپیمای ایرباس به شماره پرواز ۶۵۵ از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی به پرواز درآمد، هنوز ۱۰ دقیقه از پرواز این هواپیما نگذشته بود که در ارتفاع ۱۲ هزار پایی نزدیک تنگه هرمز و لارک بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس مورد حمله ناو وینسنس آمریکا قرار گرفت و مسافران آن به شهادت رسیدند.

در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع شده است.

۷۵۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha