۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۷
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83371588
T T
۰ نفر
انجمن علمای یمن: موضع سران عربی در نشست منامه، موضع ملت های اسلامی نیست

تهران-ایرنا- انجمن علمای یمن روز چهارشنبه شرکت در نشست ضدفلسطینی منامه را خیانت بزرگی به ارزش های اسلامی و انسانی خواند و تاکید کرد که موضع سران عربی که در این نشست شرکت کردند، موضع ملت های اسلامی در قبال فلسطین نیست

به گزارش شبکه خبری المیادین، انجمن علمای یمن با صدور بیانیه‌ای، از همگان خواستند که تمام تلاش خود را برای نشان دادن مظلومیت مردم فلسطین و آرمان آنها به کار بگیرند.

این بیانیه افزود: موضع نظام‌های مزدور و خائنی که در این نشست حضور یافتند بیانگر موضع ملت‌های اسلامی نیست.

نشست بحرین که نخستین مرحله اجرای معامله قرن است، از دیروز در منامه آغاز شد و تا پایان امروز چهارشنبه هم ادامه خواهد داشت.

انجمن علمای یمن همچنین شرکت در نشست بحرین را خیانت بزرگ به خداوند و رسول خدا (ص) و نیز همه ارزش‌ها و مبانی انسانی توصیف کرد.

جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطینی‌ها از اهداف این نشست عنوان شده است.

طرح معامله قرن شامل انضمام کامل قدس اشغالی به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود و تعیین منطقه " ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

"جرد کوشنر" مشاور و داماد "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در "نشست منامه" با این ادعای پوشالی که سرمایه گذاری پیش شرط پایان درگیری‌ها است، از توطئه اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری در قالب طرح "معامله قرن" پرده برداشت.

برگزاری این نشست با مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان مواجه شده است ولی برخی دولت‌های عربی با حضور در آن برخلاف افکارعمومی خود قدم برداشتند و همین امر موجب ایجاد شکاف بیشتر بین آنان شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha