۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰
کد خبر: 83371498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اما و اگرهای انتخاب سرمربی کشتی آلیش زنان

۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰
کد خبر: 83371498
اما و اگرهای انتخاب سرمربی کشتی آلیش زنان

تهران- ایرنا- کشتی گیران آلیش زنان کشورمان این روزها در کنار مربی ارشد خود تمرین می‌کنند، اسماعیلی گزینه ای که انتخاب آن به عنوان سرمربی منوط به عملکرد ملی پوشان در مسابقات آسیایی و از همه مهم تر انتخابات فدراسیون کشتی است.

ملی پوشان کشتی آلیش این روزها برای اعزام به مسابقات آسیایی، خود را آماده می‌کنند اما هنوز مکان برگزاری این مسابقات مشخص نشده و در کنار آن تعیین نشدن ریاست فدراسیون کشتی روی برنامه‌های آنها تأثیر گذاشته است.

چنانچه انتخابات فدراسیون کشتی سبب شد تا برگزاری اردوی ملی پوشان به تعویق بیافتد و این اردوها ۲۵ تیر ماه برپا شود.

در حالی کشتی گیران راهی این مسابقات می‌شوند که هنوز سرمربی آنها انتخاب نشده و تنها «ستاره اسماعیلی» به عنوان مربی ارشد تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی خواهد کرد و در صورت درخشیدن در این مسابقات و کسب نتیجه خوب، می‌تواند به عنوان سرمربی ملی پوشان به ادامه فعالیت خود بپردازد.

گرچه اسماعیلی راه بسیاری برای رسیدن به مدال‌های آسیایی و جهانی دارد اما با حمایت مسئولان فدراسیون می‌تواند این مسیر طولانی را کوتاه کند.

پیش از این «مریم منظمی» نایب رئیس فدراسیون کشتی در گفت و گو با ایرنا درباره لیل انتخاب وی به عنوان مربی ارشد، اظهار داشت: اسماعیلی که به عنوان مربی ارشد انتخاب شده، چهار ملی پوش در مقام‌های اول را در اختیار دارد و بنابراین این پتانسیل را در وی دیدیم که می‌تواند در عملکرد ملی پوشان تأثیرگذار باشد و به یقین نتیجه خوبی هم کسب می‌کند.

وی عنوان کرد: این سه نفر، افرادی بودند که سال گذشته در مسابقات جهانی قرقیزستان که مهد کشتی آلیش جهان است، حضور یافتند و ایران در این رقابت‌ها بعد از ترکمنستان مقام دوم را کسب کرد. در واقع به اسماعیلی در این مسابقات آسیایی این فرصت را می‌دهیم تا خود را محک بزند و باید منتظر این باشیم که چه نتیجه‌ای کسب می‌کند و پس از آن در خصوص پیشنهاد گزینه سرمربیگری به وی فکر می‌کنیم.

هرچند تقویم این مسابقات بسته شده است اما گزینه انتخاب اسماعیلی به عنوان سرمربی منوط به انتخاب رئیس جدید فدراسیون و تصمیم وی برای تغییر یا عدم تغییر کادر فنی و برنامه‌های مسابقات کشتی گیران است.

ستاره اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: نبود رئیس فدراسیون سبب شد تا اردوی ملی پوشان لغو و در ۲۵ تیر ماه برگزار شود. این مسائل سبب می‌شود تا فشرده‌تر کار کنیم و ملی پوشان باید همت بالایی داشته باشند. اما برای سامان دادن به امور کشتی زنان باید مدیریتی در سطح کلان قرار بگیرد.

وی افزود: نیاز به وجود رئیس فدراسیون واقعاً احساس می‌شود و رشته زنان ما نوپا است و رئیس فدراسیون باید همچون مردان بیش از پیش برای رشد زنان کشتی گیر در عرصه‌های آسیایی و جهانی تلاش کند. «رسول خادم» به عنوان رئیس پیشین این فدراسیون بسیار برای زنان زحمت کشید و زمانی که در این جایگاه قرار داشت ملی پوشان به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شدند و نتایج خوبی را کسب کردند. امیدوارم که با آمدن رئیس جدید نیز کشتی گیران بتوانند امسال به مسابقات جهانی و آسیایی اعزام شوند.

مربی ارشد بیان کرد: کشتی گیران ما در تیم ملی بسیار با تجربه و مدال آور هستند. امید ما به کسب مدال بسیار بالا است و با تمریناتی که شروع می‌کنیم بهتر از روند قبل خواهیم بود. اما به طور قطع نمی‌توانم بگویم که در هر ۶ وزن اعزامی به این مسابقات، ۶ طلا بگیریم ولی مدال‌های رنگارنگی را ملی پوشان به یقین به گردن می‌آویزند.

وی عنوان کرد: در این مسابقات، ترکمنستان و قرقیزستان اصلی ترین رقبای ما محسوب می‌شوند و در کشتی آلیش سرآمد هستند. گرچه ایران نیز جزو کشورهای کم تجربه نیست اما پیش از این کشتی گیران کلاسیک و نیز آلیش در مسابقات آسیایی و جهانی مقام اول و دوم را کسب کردند.

اسماعیلی یادآور شد: ۲ ماه به مسابقات آسیایی باقی مانده و باید روی سیستم بدنی کشتی گیران کار کنیم. ملی پوشان ما تکنیک‌های خوبی دارند اما باید روی تکنیک‌های آنها کار کرد و در کنار آن، قدرت بدنی بالا در آلیش بسیار مهم است و باید آمادگی جسمانی آنها را بالا ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha