۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰
کد خبر: 83370539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه جامع روابط کار در کردستان راه اندازی می شود

سنندج - ایرنا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سامانه جامع روابط کار با هدف تسریع و شفافیت در خدمت رسانی به مردم این استان راه اندازی می شود.

برهان صلواتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ضرورت استقرار و اجرای سامانه جامع روابط کار در کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود اجرای این سامانه شاهد تسریع در ارائه خدمات به مردم و ایجاد شفافیت در خدمات ارائه شده می‌شود.

وی گفت: تعامل روزافزون بین تشکلات کارگری و کارفرمایی از جمله برنامه‌های مهم این اداره کل بوده و هم اکنون کردستان در ردیف استان‌هایی است که کمترین مشکلات و ناسازگاری بین کارگران و کارفرمایان را دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به انجام بیش از ۲۶۰ بازرسی شبانه و روزانه از کارگاه‌های استان در سال گذشته یادآور شد: در این بازدیدها مشکلات حوزه کارگری استان از نزدیک بررسی و در مورد رفع مشکلات آن در کمیسیون‌های تخصصی تصمیم گیری شده است.

صلواتی گفت: برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها، نکوداشت‌ها و مراسم‌های فرهنگی در کردستان برای نخستین بار توسط خود تشکلات از جمله اقدامات انجام شده در راستای تعامل روز افزون تشکلات کارگری و کارفرمایی استان است.

وی با بیان اینکه بیشترین اشتغال در این استان مربوط به حوزه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات (IT) است اضافه کرد: سال گذشته در این استان ۶ هزار و ۵۵ شکایت کارگری ثبت شده که تعداد ۱۱ هیأت تشخیص و ۶ هیأت حل اختلاف بررسی این شکایت‌ها را بر عهده دارند.

وی افزود: یک هزار و ۸۰۰ مورد از این شکایت‌ها منجر به آرای سازشی و یک هزار و ۴۰۵ مورد نیز منجر به دادخواست تجدید نظر خواهی شده و بقیه پرونده‌ها نیز در دست بررسی است.

صلواتی یادآور شد: تحریم‌ها همیشه موجب ریزش کارگران می‌شود اما در این راستا تلاش برای حفظ وضعیت موجود بعد گسترش و رونق تولید است.
وی با بیان اینکه کارگران ستون‌های اصلی تحقق شعار سال هستند و باید در این راستا بیشتر از گذشته به آنها توجه شود، اضافه کرد: رونق تولید نیازمند مولف‌های مانند توسعه فرهنگ کار و دلسوزی کارگران، جلوگیری از معضل قاچاق، کاهش واردات، استفاده از منابع و بودجه عمومی برای فعال سازی واحده های راکد و حمایت از کالای داخلی است.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه است.

۷۳۴۹ / ‏‬ ۳۰۳۴

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha