۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 83368887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری های بین بخشی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقویت شود

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: برای مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز باید همکاری های بین بخشی تقویت شود.

خدابخش مرادی نافچی، روز سه شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، افزود: برای مبارزه مناسب با این پدیده نادرست که به منافع ملی نیز آسیب وارد می کند به تبیین عالمانه و تدبیر مدبرانه نیاز است.

وی با بیان اینکه امروز کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به منظور ایجاد مشکل و نارضایتی ها در جامعه، بیشتر مورد هدف قرار گرفته است، اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز به تولید، اشتغال و درآمدها آسیب و ضربه می زند بنابراین در راستای مبارزه با این امر نیاز به رصد و پایش است تا میزان اثربخشی آن بیشتر شود.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: در ۲ یا سه ماه اخیر میزان کشفیات کالای قاچاق در این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۰۹ درصد افزایش داشته است بطوریکه در سال ۹۷ ارزش ریالی این کالاها ۶ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به ۷/‌۱۲‬ میلیارد تومان رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: درحال حاضر استکبار جهانی ساختارها و باورهای مردم را هدف قرار داده است بطوریکه اگر باورها آسیب ببیند در این صورت ساختارها نیز آسیب خواهد دید.

مرادی نافچی با بیان اینکه ایجاد مشکل در تامین کالاهای اساسی مردم، موجب نارضایتی می شود، افزود: نباید در مردم فضای روانی ایجاد شود و باید با اطلاع رسانی های صحیح آرامش و امنیت را به آنان منتقل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گندم اشاره کرد و اظهار داشت: اگر برای انتقال بین استانی این محصول، بارنامه و اخذ مجوز نباشد در این صورت حمل و جابجایی آن قاچاق محسوب می شود و بهتر است این موضوع از سوی دستگاه های ذیربط نظارتی ازجمله جهادکشاورزی و نیروی انتظامی اطلاع رسانی شود.

مرادی نافچی با تاکید براینکه نباید بر عزیزان کشاورز، هزینه جدی را تحمیل کرد و در کنار نظارت مطلوب و مناسب تر، لازم است وجوه محصول خریداری شده سریع پرداخت شود که این یک عامل انگیزشی مهم است، افزود: در حوزه مبارزه با موادمخدر نیز، انتظار می رود اعضای ستاد و رسانه های گروهی به ویژه رسانه ملی، نسبت به آگاهی بخشی و تبیین آن در راستای مبارزه با این پدیده، کمک کنند.

۶۰۸۴/‌۶۰۸۵

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha