۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵
کد خبر: 83367454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه اندازی پلیس قضایی نقش مهمی در تحول دستگاه قضا دارد

کرمان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: راه اندازی پلیس قضایی می تواند نقش پررنگ و برجسته ای در تحول دستگاه قضایی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز دوشنبه در دیدار با فرماندهان انتظامی استان کرمان بر ضرورت راه اندازی پلیس ویژه اجرای احکام در راستای تسریع در ابلاغ اوراق قضایی و اجرای سریع احکام در استان کرمان تاکید کرد.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان یادآور شد: موضوع راه اندازی پلیس قضایی یک بحث ملی است و تنها مربوط به استان کرمان نیست لذا امیداوریم مشکل نبود پلیس قضایی که یک خلاء محسوب می شود بزودی حل و فصل شود.
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان اظهار داشت: هفتم تیرماه مصادف با سالروز دردناک و تاثربرانگیز دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۰ توسط گروهک منافقین است.
وی ادامه داد: در نتیجه این اقدام تروریستی ۷۲ تن از یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) و نیروهای موثر و فعال در حوزه حرکت و انقلاب ملت ایران و مقامات بلندپایه کشوری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی در راس این شهدا بود.
موحد تصریح کرد: نام شهید بهشتی با نام قوه قضاییه پیوند خورده است، زیرا بعد از انقلاب اسلامی ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی با حکم امام راحل (ره) در چهارم اسفند ۵۸ شهید بهشتی به عنوان رئیس شورای عالی قضایی کشور منصوب شد.
وی افزود: شهید بهشتی با نگاه تحولی، ساختار و محتواسازی در درون قوه قضائیه این مسؤولیت را پذیرفت و در کمتر از ۱۶ ماه پایه‌های محکمی را برای نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بنا نهاد که استقلال قضایی ویژگی اصلی آن است.
وی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت هفته اول تیرماه مصادف با سالروز شهادت معمار دستگاه قضایی کشور، به عنوان هفته بزرگداشت قوه قضائیه نامگذاری شده و به برکت خون شهدای هفتم تیرماه قوه قضائیه این فرصت را می یابد که جایگاه این قوه را تبیین کرده و خدمات قضایی انجام شده را گزارش کند.

۳۰۲۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha