۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 83367043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی فعالیت خود را آغاز کرد

بجنورد- ایرنا- رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی گفت: پیگیری و تلاش های ۴ ساله برای ایجاد صندوق پژوهش و فناوری نتیجه داد و این صندوق با طی مراحل قانونی فعالیت خود را در استان آغاز کرد.

دکتر علی اصغر پیله ور روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: پیگیری برای تاسیس این صندوق از سال ۹۴ با هدف تجاری سازی و حمایت از تولید محصولات فناورانه آغاز شده بود.
وی با اشاره به دریافت مجوز تاسیس این نهاد از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، افزود: یکی از شرایط تاسیس صندوق، مشارکت بخش خصوصی در تامین ۵۱ درصد از منابع مالی صندوق بود.
پیله ور با اشاره به استاندارد مالی راه اندازی این صندوق اظهار داشت: در استانداردهای مالی که برای تاسیس صندوق تعریف شده، تفاوتی بین مناطق برخوردار و غیر برخوردار دیده نشده بود و با رایزنی هایی که انجام گرفت، توانستیم این استاندارد را در خراسان شمالی تغییر دهیم.
وی اظهار داشت: بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی به ما اجازه داد تا منابع صندوق را در این استان از ۳۰ میلیارد ریال به ۱۵ میلیارد ریال برسانیم و اکنون ۵۱ درصد سهام صندوق توسط بخش خصوصی تأمین شده است.
وی، بزرگترین سرمایه گذار این صندوق در بخش دولتی را صندوق نوآوری و شکوفایی برشمرد و افزود: از سهم بخش دولتی، پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال را خود صندوق نوآوری و شکوفایی که زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری است تقبل کرد که در واقع وزن مهمی از منابع صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی است.

پیله ور خاطرنشان کرد: استانداری پارک علم و فناوری و ده سازمان و نهاد از هر دو بخش خصوصی و دولتی پای کار هستند و منابع مالی این صندوق تامین شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای ایجاد صندوق حسابی افتتاح و مجوز راه اندازی گرفته شد و و هم اکنون سهام شرکت ها به این حساب واریز می شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح صندوق پژوهش و فناوری بخش عمده ای از مشکلات واحد های فناور حل خواهد شد، ادامه داد: نخبگان، مخترعان، واحدهای دانش بنیان و پژوهشگران هم می توانند از تسهیللات این صندوق استفاده کنند.

خراسان شمالی از آخرین استان هایی است که صندوق پژوهش و فناوری در آن تاسیس می شود.
هم اکنون ۱۰۶ هسته فناور و شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری این استان عضویت دارند.

ب / ‬ ۶۰۴۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha