صندوق پژوهش و فناوری هرمزگان در آستانه راه اندازی

بندرعباس - ایرنا - راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری که می تواند تاثیر مطلوبی در کاهش مشکل های مالی شرکت های دانش بنیان در راستای سوددهی آنها داشته باشد از نیازهای فعالان بخش فناوری هرمزگان بوده که این روزها مجدد مورد توجه قرار گرفته است.

شورای پژوهش و فناوری هرمزگان در سال های گذشته به این موضوع پرداخته بود و مشاور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور هم در اردیبهشت سال ۱۳۹۴ بر لزوم راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرده بود.
این صندوق با همه اهمیتی که برای پیشبرد برنامه های فناورانه و تجاری سازی دانش دارد از آن زمان تا کنون بر روی زمین مانده بود که این روزهای مجدد مورد توجه قرار گرفته است.
به همین منظور نشستی در استانداری هرمزگان با موضوع راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری به عنوان ذیل صندوق نوآوری و شکوفایی در این استان برگزار شد که علاوه بر پارک علم و فناوری هرمزگان و دانشگاه های این استان نمایندگان بنگاه های بزرگ اقتصادی بندرعباس هم حضور داشتند ولی تصمیم گیران این بنگاه ها بنا به دلایل مختلف حضور نداشتند.
اما به نظر می رسد پارک علم و فناوری هرمزگان توانسته موافقت این بنگاه ها را برای مشارکت در راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری با فروش ۲۲ میلیارد ریال سهام آن به این بنگاه ها بدست آورد.
علی فتا، رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هر کدام از بنگاه های اقتصادی پذیرفته‌اند دارنده بخشی از سهام صندوق پژوهش و فناوری باشند که این اقدامی گامی رو به جلو و در راستای دانش بنیان کردن اقتصاد استان است.
با این احتساب در هفته های آینده باید شاهد تکاپوی بیشتر مسئولان پارک علم و فناوری هرمزگان و بنگاه های اقتصادی این استان در راستای راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان باشیم.
‏۶۰۴۸/‏۳۲۱۹

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha