افزایش نشاط اجتماعی رویکرد برنامه های دهه کرامت امسال باشد

یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش نشاط اجتماعی رویکرد اصلی برنامه های دهه کرامت امسال در نقاط مختلف این استان باشد.

به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در یاسوج اظهار داشت: نشاط اجتماعی نیاز کنونی جامعه است و می تواند به کاهش برخی آسیب های اجتماعی رایج از جمله خودکشی کمک کند.

وی افزود: برنامه های دهه کرامت امسال به طور مطلوب، باکیفیت و پربار در تمامی مناطق کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توقع و انتظار از نهادها و متولیان فرهنگی استان در این زمینه بیش از دیگر دستگاه های اجرایی خواهد بود.

نظری عنوان کرد: تهاجم فرهنگی دشمنان برای کمرنگ کردن حجاب و عفاف در کشور روند رو به رشدی دارد و باید به طور جدی با آن مقابله کرد.

وی ابراز داشت: دهه کرامت و دیگر مناسبت های مذهبی فرصتی ارزنده برای تبیین اهمیت رعایت حجاب و عفاف در جامعه است.

امام جمعه یاسوج نیز با اشاره به اهمیت دهه کرامت، گفت: انتظار می رود که برنامه های دهه کرامت امسال در این استان غیرتکراری و به دور از هرگونه موازی کاری اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی اظهار داشت: مسئولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد حضور گسترده ای در برنامه های دهه کرامت امسال در این استان داشته باشند.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای مسلمانان بوده و باید در تمامی امور زندگی از آنان سرمشق گرفت.

امام جمعه یاسوج با اشاره به لزوم مطالعه هر چه بیشتر زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از سوی مسلمانان، بیان کرد: یکی از راه های نشان دادن ارادت به ائمه اطهار (ع) عمل به سیره آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در دهه کرامت امسال بیش از پیش برای قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه نسل جوان تبیین شود.

وی ابراز داشت: دشمنان برای تضعیف فرهنگ دینی ملت ایران از روش های مختلف استفاده کرده و مدام در حال برنامه ریزی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: علاوه بر ضرورت بیداری و هوشیاری هر چه بیشتر مردم باید تلاش مضاعفی نیز از سوی متولیان امر و نهادهای فرهنگی برای خنثی کردن این توطئه شوم دشمنان انجام شود.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برنامه های متنوع مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی برای اجرا در دهه کرامت امسال در این استان لحاظ شده است.

علیرضا دولت آبادی اظهار داشت: هم افزایی هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای بهینه تر برنامه های دهه کرامت امسال و به ویژه جشن های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) ضروری است.

وی افزود: شهرداری ها و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به آذین بندی، فضاسازی شهری و تبلیغات میدانی گسترده برای دهه کرامت امسال در نقاط مختلف این استان کنند.

حدفاصل سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) (اول تا ۱۱ ذیقعده) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

دهه کرامت امسال ۱۳ تا ۲۳ تیرماه خواهد بود.

۷۵۳۵/۳۲۳۹/‏۱۶۶۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha