صنعت مبل خوی سالانه ۲۵۰۰ میلیارد ریال درآمد دارد

ارومیه- ایرنا- مدیر شهرک های صنعتی خوی با اشاره به اینکه زنجیره تولید صنعت مبل خوی در حال شکل گیری است، گفت: ۵۰ واحد مبل سازی مستقر در این شهرک سالانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردریال درآمدزایی دارد و علاوه بر رونق صادرات در ایجاد اشتغال پایدار منطقه نیز تاثیرگذار است.

عادل حسنلو روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش صنعت مبل شهرستان مشغول فعالیت هستند، افزود: واحد تولیدی مبل مستقر در شهرک صنعتی خوی سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دست انواع مبل تولید و به بازارهای مبل داخل و خارج عرضه می‌کنند.

وی اظهار کرد: محصولات تولیدی در کارخانجات مبل خوی به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود و به نوبه خود ارزآوری مناسبی برای کشور دارد.

وی با اشاره به حضور سرمایه گذاران ترکیه‌ای در صنعت مبل خوی، افزود: طی سال‌های گذشته چندین واحد تولیدی جدید مبلمان نیز با مشارکت سرمایه‌گذارانی از ترکیه در خوی راه‌اندازی شد و هم‌اکنون استقلال خود را در امر تولید بدست آورده‌اند.

«حسنلو» به ایجاد صنایع پایین دستی نیز اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی واحدهای تولید یراق‌آلات و ابزار مبل در خوی، از خروج بیش از یک میلیون دلار ارز از کشورمان جلوگیری شده است.

وی بیان کرد: با تکمیل زنجیره تولید مبل در شهرستان، مبل خوی در آستانه تبدیل شدن به یک برند ملی است.

۱۱۹ واحد فعال در شهرک صنعتی خوی مستقر است و سه هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.

۸۱۳۵/‏۳۰۷۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha