۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83361161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۵ پرونده تخلف صنفی در مهاباد تشکیل شد

۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
کد خبر: 83361161
۲۷۵ پرونده تخلف صنفی در مهاباد تشکیل شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۵ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال در این شهرستان تشکیل شده است.

صادق قادری روز پنج شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار این شهرستان افزود: امسال سه هزار و ۱۸۹ مورد بازرسی از صنف‌های مختلف در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر با مشارکت اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و اداره تعزیرات حکومتی در این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۷۵ پرونده تخلف صنفی به اداره تعزیرات حکومتی مهاباد ارسال شد که بیشترین تخلف‌های ثبت شده مربوط به صنف موادغذایی، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی بود.

وی بیان کرد: درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گران فروشی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به ترتیب بیشترین موارد تخلف را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه در همین مدت ۱۱۴ مورد شکایت از واحدهای متخلف صنفی از طریق شماره ۱۲۴ توسط شهروندان ثبت شد، اظهار کرد: علاوه بر این ۱۴۶ واحد بدون پروانه کسب نیز شناسایی شد که از سوی واحد بازرسی برای آنها جهت اخذ پروانه کسب از اتحادیه‌های مربوطه دعوت نامه ارسال و راهنمایی‌های لازم انجام شد.

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی مهاباد نیز در این جلسه گفت: در راستای تأمین کالای اساسی و تنظیم بازار از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۴ تن شکر از استان درخواست شده که تاکنون ۲۳۸ تن توسط مباشر در بین شهروندان، بازاریان و صنف‌های مختلف این شهرستان توزیع شده است.

علی رسولی ادامه داد: در این مدت سه تن مرغ منجمد و ۲۸ تن گوشت قرمز منجمد نیز در سطح شهرستان به قیمت مصوب دولتی توزیع شده است.

در ادامه این جلسه نیز بر روی نحوه سفارش و توزیع دیگر کالاهای مورد نیاز اصناف مختلف از جمله لاستیک خودروهای سنگین، نحوه نظارت بر بازار و طرح پیشنهاد توسط رئیس تعاونی‌ها بحث و گفت و گو شد.

اجرای طرح نظارت بر بازار و واحدهای صنفی مهاباد در قالب گشت‌های مشترک با هدف نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی ارائه دهنده کالا و خدمات در طول سال انجام می‌گیرد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha