۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبر: 83360604
T T
۰ نفر
چین از "مسیر صحیح صلح" کره شمالی در شبه جزیره کره حمایت کرد

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری چین امروز (چهارشنبه) در سرمقاله ای که در روزنامه دولتی کره شمالی به چاپ رسید، حمایت خود را از "مسیر صحیح" پیونگ یانگ در حل مسائل شبه جزیره کره اعلام کرد و گفت که دو کشور خواهان توسعه و ارتقای روابط در بخش های غیر نظامی نیز هستند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سرمقاله صفحه نخست روزنامه دولتی کره شمالی، افتخاری است که نصیب هر رهبری نمی شود و این مقاله درست یک روز پیش از سفر روز پنجشنبه و جمعه «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به کره شمالی منتشر شد؛ این نخستین بار در ۱۴ سال اخیر است که رهبر چین به دعوت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به این کشور سفر می کند.

این سفر رئیس جمهوری چین نشان دهنده حمایت از کیم است که مبارزات انتخاباتی دیپلماتیک و تلاش برای ازسازی اقتصاد کشورش از زمان بی نتیجه تمام شدن نشست هانوی با ریس جمهوری آمریکا در ماه فوریه با مشکلات فراوانی مواجه بوده است.

همزمان با توقف مذاکرات هسته ای میان آمریکا و کره شمالی و افزایش تنش ها میان واشنگتن و پکن درمورد تجارت و مسائل دیگر، دیدار شی با مقامات سطح بالا در شبه جزیره کره و ژاپن تا اواخر ماه جاری آغاز خواهد شد.

شی می گوید که چین و کره شمالی خواهان توسعه و ارتقای روابط در بخش های غیر نظامی از جمله تحصیل، فرهنگ، ورزش و ترویسم هستند.

شی در این باره گفت: «ما به صورت فعالانه به وسیله تقویت روابط برای صلح، ثبات، توسعه و رفاه منطقه تلاش میکنیم.»

شی قرار است روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد امسال به کره شمالی سفر کند؛ سال گذشته میلادی نیز زمزمه هایی در مورد سفر 'شی جین پینگ' به کره شمالی در رسانه های این کشور مطرح شد اما در نهایت این سفر انجام نشد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha