همه مراکز درمانی به پرونده سلامت ۹۸۰ هزار بیمه شده دسترسی می یابند

بندرعباس - ایرنا - مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان گفت: ارتباط و اتصال بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی به پرونده سلامت الکترونیک این بیمه موجب کاهش هزینه حدود ۹۸۰ هزار بیمه شده زیر پوشش در این استان را فراهم می‌آورد که این اقدام از بیمارستان شهید محمدی بندرعباس آغاز شده است.

علی علیزاده روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان افزود: اهمیت الکترونیکی شدن فرآیندها با آگاهی از تعداد مراکز طرف قرارداد و بیمه شدگان بیشتر مشخص می‌شود و در حال حاضر ۶۲ پزشک عمومی، هفت دندان پزشک، ۹۳ پزشک متخصص ،۱۷ فوق تخصص، ۲۶ آزمایشگاه، ۲۱ فیزیوتراپی، ۲۲ بیمارستان، پنج مرکز ام ار آی (تصویر برداری پزشکی) در هرمزگان با بیمه سلامت قرارداد دارند.

وی ادامه داد: بیمارستان شهید محمدی اولین بیمارستانی است که می‌تواند به این پرونده‌ها دسترسی داشته باشد و پس از آن نوبت سایر مراکز بهداشتی و درمانی است.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان اضافه کرد: مدیریت زمان، آگاهی پزشکان از اقدام‌های درمانی و داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج دیگر برای همان بیماری‌ها از جمله عوامل کاهش هزینه بیماران است که با این کار از آن بهره مند می‌شوند.

علیزاده تاکید کرد: این در دسترس بودن اطلاعات تصمیم‌گیری صحیح پزشکان را افزایش می‌دهد و رضایتمندی بیمار را به همراه دارد.

علیزاده خاطر نشان کرد: به تدریج دفترچه‌ها و نسخه‌های کاغذی بیماران حذف و بیمار با کد بیمه‌ای و یا شماره ملی خود می‌تواند دارو را از داروخانه‌ها دریافت کند و چنانچه دارویی در داروخانه نباشد امکان تهیه آن‌را از سایر داروخانه‌ها وجود دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: ۴۰ بیماران دیالیز صفاوی زیر پوشش همه بیمه‌های فعال در استان خدمات درمانی خود را به صورت رایگان از بیمه سلامت هرمزگان دریافت می‌کنند.

۳۲۱۹/۶۰۴۸

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha