۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83357270
T T
۰ نفر

۸۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی سنجش می شوند

۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83357270
۸۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی سنجش می شوند

زاهدان- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۸۰ هزار نوآموز بدورود به مدرسه این استان در قالب «طرح سنجش» مورد ارزیابی قرار می گیرند.

زهرا پورملایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۱ پایگاه ثابت و سیار این اداره کل کار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان از اول تیر در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به مدرسه ذکر کرد.
وی بیان کرد: والدین باید به مدرسه مورد نظر مراجعه و نوبت برای سنجش سلامت فرزند خود دریافت کنند.
پورملایی اظهار داشت: ۷۵ هزار و ۷۴۳ نو آموز بدو ورود به دبستان‌های سیستان و بلوچستان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha