۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۵
کد خبر: 83355821
T T
۰ نفر
سالیانه یک میلیون مسافر از شهرستان جوانرود دیدن می کنند

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار جوانرود گفت: سالیانه یک میلیون مسافر و گردشگر از مناطق دیدنی و بازارچه این شهرستان دیدن می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رستگار یوسفی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری جوانرود با یادآوری پتاسیل های این شهرستان در بخش های مختلف از جمله قطبیت اورامانات، گردشگری، باغات و دامداری افزود: این ظرفیت ها می‌توانند نقش مؤثری در رونق اقتصادی منطقه داشته باشند.
وی بازارچه مرزی را ظرفیت مناسبی برای شهرستان جوانرود دانست و اظهار داشت: با توجه به جایگاه این بازارچه اگر زیرساخت‌های گردشگری جوانرود توسعه پیدا کند می‌توانیم شاهد توسعه اقتصادی پایدار و کمک به معیشت مردم باشیم.
یوسفی به بیان مسائل و مشکلات جوانرود پرداخت و اظهار داشت: نبود درآمد پایدار شهری، تعین تکلیف املاک قولنامه ای، ترافیک و کمبود پارکینگ از عمده مشکلات این شهر است که ضروری است در دستور کار شهردار جدید قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به ثبت جهانی اورامانات در آینده نزدیک گفت: ثبت جهانی اورامانات قابلیت بسیار خوبی برای استان، منطقه و به ویژه شهرستان جوانرود می‌باشد که باید از این ظرفیت در جهت توسعه و پیشرفت منطقه استفاده کرد.
مهرداد سالاری، بازارچه و گردشگری را از مهمترین ظرفیت شهرستان جوانرود عنوان کرد و افزود: بازاریان مشکلاتی داشتند امیدارم با پیگیری فرماندار و حمایت استاندار شاهد حل مشکلات آنان باشیم.
وی با بیان اینکه ۷۲ درصد جمعیت شهرستان جوانرود در شهر ساکن هستند، اظهار داشت: باید با شناسایی نیازهای شهری با همکاری شورا و شهرداری و مشارکت مردم در جهت توسعه و عمران شهری قدم‌هایی برداشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهرها همانند موجود زنده‌ای هستند که هر زمانی یک نیاز دارند و نیاز شهر الان و هوشمند شدن است و باید قابلیت‌های شهری را به روزسانی کنیم.
سالاری یادآور شد: شهر را باید با شرایط روز ساماندهی کنیم که مردم در آن احساس رضایتمدی و از امکانات موحود حداکثر استفاده را داشته باشند.

در پایان این جلسه «فرهاد تاب زر» به عنوان شهردار جدید جوانرود معرفی شد.

شهرستان جوانرود با‬ بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است. ‏
‬ ۷۴۵۳/‏۸۰۶۶

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها