۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۲
کد خبر: 83354854
T T
۰ نفر
برخی از کشاورزان منتظر تجدید نظر احتمالی در خرید تضمینی گندم هستند

تهران – ایرنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: برخی از کشاورزانی که به نقدینگی نیاز ندارند، منتظر تجدید نظر احتمالی در قیمت خرید تضمینی گندم هستند و محصول خود را به مراکز دولتی تحویل نمی دهند.

کریم ذوالفقاری روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گفت: برخی از زمزمه‌ها مبنی بر احتمال تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم باعث شده تا برخی از کشاورزانی که نیاز به پول و نقدینگی ندارند، از تحویل گندم خود به مراکز خرید دولتی امتناع کنند و همچنان منتظر آینده بمانند.
وی افزود: برخی دیگر از کشاورزانی که لااقل برای پرداخت پول کمباین، به پول نیاز دارند مجبورند تا گندم خود را با قیمتی پایین تر از نرخ خرید تضمینی به واسطه‌ها به صورت نقدی بفروشند و این افراد پس از جمع آوری گندم، محصول را به مراکز خرید تحویل دهند که این امر شائبه کاهش خرید تضمینی گندم را در روزهای اخیر افزایش داده است.
ذوالفقاری گفت: در سال زراعی جاری ۴۲ هزار هکتار از سطح مزارع استان تهران زیر کشت گندم رفته که شرایط مناسب آب و هوایی، باعث افزایش میزان عملکرد برداشت بین ۵.۵ تا ۶.۵ تن در هر هکتار شده و در برخی از مزارع نمونه استان میزان تولید گندم تا ۱۰ تن در هکتار نیز رسیده است.
وی یکی از مهمترین دلایل افزایش میزان تولید محصول را تغذیه مناسب گندم اعلام کرد و افزود: امسال در مصرف بهینه کود شاهد رشد ۵۰ درصدی هستیم ضمن اینکه میزان سن زدگی که می‌تواند به چروکیدگی و کاهش وزن گندم منجر شود، به صفر رسیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: مزارع گندم استان تهران امسال از نظر رشد علف هرز، وضعیت بسیار مناسبی دارد و یکی از سال‌های پاک مزارع را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۱۰ هزار تن گندم در سطح استان تهران خریداری شد اظهار داشت: فصل برداشت گندم در استان تهران به تازگی آغاز شده و قطعاً میزان خرید گندم کمتر از سال گذشته نخواهد بود.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha