تعداد خبرگزاری های ایران از اروپا بیشتر است

مشهد- ایرنا- مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون ۳۰ خبرگزاری در سطح کشور فعالیت می کنند که این تعداد از کل خبرگزاری های کشورهای اروپایی بیشتر است.

محمد رضا دربندی عصر پنج شنبه در مراسم دهمین سالگرد انتشار روزنامه شهرآرا در مشهد افزود: اکنون از ۱۱ هزار نشریه دارای مجوز، پنج هزار و ۷۰۰ نشریه در سطح کشور فعال هستند.

وی ادامه داد: از بین نشریه های فعال کشور چهار هزار و ۱۰۰ نشریه به صورت مکتوب فعالیت دارند و بقیه غیرمکتوب شامل خبرگزاری ها و پایگاه های خبری هستتند.
مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از بین رسانه های مکتوب کشور ۳۰۰ مورد از آنها روزنامه هستند که این رقم به طور مثال از کشورهای آلمان و کانادا خیلی بیشتر است.
دربندی افزود: از نظر نشریات تخصصی ۳۵۰ نشریه با موضوع ورزش و ۲۸۰ نشریه با موضوع معارف اسلامی و دینی فعالیت می کنند و موضوع بقیه سینما، هنر و ادبیات، کودک و نوجوان و سرگرمی است.
وی اضافه کرد: اکنون مدیر مسئول هزار و ۵۰۰ نفر از نشریات کشور بانوان و ۱۵۰ نفر از مدیران مسئول نشریات، اهل تسنن هستند.

*تنوع و تکثیر دو ویژگی مهم شهرآرا
شهردار مشهد نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: تنوع و تکثر دو ویژگی مهم روزنامه شهرآرا طی سالهای گذشته در مسیر بالندگی اش بوده است.
محمد رضا کلایی افزود: انتشار ویژه نامه های مختلف و تکثر در نگاه ها و دیدگاه ها و نحوه ارتباط گیری اکنون ویژگی خاص و منحصر به فرد روزنامه شهرآرا محسوب می شود و اگر این روزنامه این مسیر را ادامه دهد بیش از گذشته در دل مردم جای خواهد گرفت.


*روزنامه ها، ابزار مهم در پیگیری مطالبات مردم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: اداره شهرها و روستاها توسط منتخبان مردم فلسفه شکل گیری شوراها به شمار می رود و ارتباط بین مردم و مسئولان و پیگیری مطالبات آنان نیاز به ابزارهایی دارد که روزنامه ها یکی از این ابزارها هستند.
محمد رضا حیدری با اشاره به فعالیت روزنامه شهرآرا و نقش آن در مدیریت شهری افزود: روزنامه شهرآرا به عنوان پل ارتباطی در مدیریت شهری نقش به سزایی داشته است اما معتقدیم که این روزنامه صرفاً نباید سخنگوی مدیریت شهری باشد و با مطالب انتقادی معضلات و مشکلات را انعکاس دهد.
مدیر مسئول روزنامه شهرآرا نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: هفته نامه شهرآرا در سوم خردادماه ۱۳۸۸ تبدیل به روزنامه شد تا در فضای محلی بتواند ارتباط برقرار کند و اکنون ۱۰ سال از آن زمان می گذرد.
مجید خرمی افزود: در آن زمان توقع داشتیم اخبار محلی را مخابره کنیم و مخاطب محلی داشته باشیم در حالی که امروز با دنیای رسانه ارتباط داریم چرا که امروز فرستنده خبر می تواند عنصر محلی باشد اما مخاطب می تواند در جای بسیار دور در این دنیا از این خبر استفاده کند.

۳۰۲۷/۱۹۲۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha