۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۱۸
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83352408
T T
۰ نفر
امنیت مرزهای ایران و ترکیه همواره پایدار بوده است

ارومیه - ایرنا - استاندار آغری ترکیه گفت: آرامش و امنیت در مرزهای ۲ کشور ایران و ترکیه همواره پایدار بوده است که امیدواریم روز به روز در سایه تعامل ۲ کشور افزایش یابد.

سلیمان آلبان/Suleyman Alban/ روز پنجشنبه در هشتاد و نهمین نشست کمیته فرعی امنیتی ترکیه و جمهوری اسلامی ایران که به منظور بررسی مسائل امنیتی مرزی دو کشور در شهرستان چالدران برگزار شد، با قدردانی از نیروهای مرزبانی ۲ کشور افزود: همکاری‌های سیاسی و اقتصادی به منظور حفظ امنیت پایدار در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: امیدواریم نتایج هشتاد و نهمین جلسه کمیته فرعی و امنیتی ۲ کشور نیز همچون سال‌های گذشته مایه آسایش و آرامش هر چه بهتر مردم ایران و ترکیه و کاهش فعالیت‌های تروریستی در مرزهای ۲ کشور باشد.

حسین عباسی فرماندار ماکو نیز در این جلسه گفت: برای ادامه امنیت و آرامش در مرزهای کشور مسؤولان ایرانی تلاش زیادی می‌کنند و در سایه این تلاش تاکنون مساله خاص امنیتی در مرزهای بین ۲ کشور به وجود نیامده است.

فرماندار چالدران نیز در این جلسه گفت: تجربه‌های گذشته نشان داده که همراهی، همدلی و تلاش فرمانداران و والیان شهرهای مرزی همجوار به عنوان مسؤولان سیاسی مناطق در جهت تسهیل در تردد و مبادلات مرزی بسیار نتیجه بخش بوده و مصوبه‌های جلسه کمیته فرعی و امنیتی منجر به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی ۲ کشور ایران و ترکیه شده است.

حسن محمدزاده اضافه کرد: این ملاقات‌های دوستانه و صمیمی در گسترش روابط برادرانه و همچنین افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی ۲ کشور بسیار موثراست.

به گزارش ایرنا، هشتاد و نهمین نشست کمیته فرعی امنیتی ترکیه و جمهوری اسلامی ایران جهت بررسی مسائل امنیتی مرزی ۲ کشور در شهرستان چالدران برگزار شد.

در ادامه این نشست بین فرماندار شهرستان ماکو و رئیس هیات ایرانی و سلیمان آلبان استاندار آغری و رئیس هیات ترکیه تفاهم نامه همکاری‌های امنیتی و تجاری امضا شد.

این تفاهم نامه مبتنی بر حسن همجواری و استفاده از تمام ظرفیت‌های ۲ کشور به منظور افزایش همکاری‌ها در مسائل سیاسی، اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا، انسان، مواد مخدر و گروهک‌های تروریستی است که به امضای طرفین رسید.

کمیته فرعی امنیتی ایران و ترکیه هر سه ماه یک بار به میزبانی ایران و ترکیه برگزار می‌شود.

۸۱۳۷/‏۲۰۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha