۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۸
کد خبر: 83352274
T T
۰ نفر
کشورهای اروپایی از اعمال تحریم آمریکا علیه ایران ناراحت هستند

اصفهان - ایرنا - سفیر کرواسی در تهران گفت: کشورهای اروپایی از اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران ناراحت و خواهان لغو آن هستند.

دراگا استانبوگ (Draga stanbuck) روز پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان در محل استانداری، افزود: به عنوان نماینده کشور کرواسی، از اعمال این تحریم‌ها بر ضد ایران خیلی ناراحت هستم.
وی بیان کرد: فشار اصلی این تحریم‌ها بر روی مردم است و آمریکا باعث شده که این تحریم‌ها علیه ایران وضع شود.
سفیر کرواسی در تهران اظهار داشت: آمریکا کشورهای اروپایی را در حالی که مخالف اعمال تحریم‌های اقتصادی هستند، مجبور به حمایت از این تحریم‌ها کرده است.
وی با بیان اینکه رسانه‌های خارجی تصاویر درستی از ایران به جهان نشان نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: مردم دیگر کشورها نباید به این تبلیغات رسانه‌ها توجه و اعتماد کنند و بای از نزدیک با این کشور آشنا شوند.
وی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران برای گفت و گو و مذاکره با مقامات این کشور بیان کرد: امیدواریم این تحریم‌ها به پایان برسد و دوستی و ارتباط اروپا با ایران ادامه پیدا کند.
اشتانبوک با بیان اینکه تمایل زیادی به توسعه روابط ایران و اصفهان با کرواسی دارم، تصریح کرد: با غنی کردن روابط بین ایران و اصفهان با کرواسی، پنجره‌ها و فرصت‌های بیشتری برای هر دو کشور گشوده خواهد شد.
وی با بیان اینکه کرواسی هماهنگی و شباهت‌های زیادی از نظر فرهنگی با ایران دارد، اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه فرهنگی، گردشگری و همکاری‌های ورزشی با ایران وجود دارد.
به گفته وی، کرواسی با چهار میلیون جمعیت دارای بیش از ۱۶ میلیون گردشگر است.
سفیر کرواسی در تهران ادامه داد: گردشگران ایرانی می‌توانند با سفر به این کشور از جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرند.
استاندار اصفهان در این دیدار گفت: مردم ایران از اتحادیه اروپا انتظار دارند به تعهدات خود در برجام پافشاری کرده و آنها را اجرایی و عملیاتی کند.
عباس رضایی افزود: ملت ایران از کشورهای عضور اتحادیه اروپا به عنوان کشورهای مستقل انتظار به حقی دارد که بر تعهدات خود در برجام ایستادگی کنند.
وی اظهار داشت: این انتظار از کشور دوست کرواسی هم به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا وجود دارد که نسبت به تعهدات بین المللی کوشا باشد.
رضایی تصریح کرد: ایران تعهدات خود در برجام را صد در صد انجام داده اما عهد شکنان بین المللی به هیچکدام از تعهدات خود پایبند نبودند.
وی با اشاره به اینکه تعهدات بین المللی جزئی از زندگی امروز کشورهاست، اضافه کرد: در صورتی که کشور یا کشورهایی نسبت به تعهدات بین المللی خود عهد شکنی کنند از قلب مردم دور می‌شوند.
استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به وجود بیش از ۱۶ میلیون گردشگر در کرواسی بیان کرد: در صورتی که هماهنگی مناسبی بین دو کشور انجام شود گردشگران و مردم کرواسی می‌توانند از جاذبه‌های اصفهان هم دیدن کنند و از آنها لذت ببرند.
وی گفت: برگزاری هفته فرهنگی و تاریخی ایران و کرواسی می‌تواند در تبیین مبانی دو کشور دوست مؤثر باشد و ارتباط و تعامل تورگردان های کرواسی با ایران هم برای توسعه روابط و تعامل دو کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رضایی اظهار داشت: آشنایی با جاذبه‌های و ظرفیت‌های متعدد اقتصادی اصفهان و مبادلات علمی و دانشجویی دو کشور بویژه در زمینه پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در زمان تحریم‌ها، چند نفر از سران دولت‌های قبلی کرواسی و همچنین رئیس سابق مجلس کرواسی از ایران بازدید کردند و به اهمیت روابط و همکاری بین ایران و کرواسی تأکید داشتند.
با توجه به اینکه کرواسی از لحاظ ژئوپلتیکی موقعیت خاصی دارد، می‌تواند توزیع کننده گاز ایران برای بسیاری از کشورهای اروپایی باشد و همان طور که مقام‌های ایرانی اعلام کردند این موضوع یکی از اهداف استراتژیک در همکاری با کرواسی است و تمایل خوبی برای عملی شدن این پروژه در هر دو طرف وجود دارد.
ایرانی‌ها برای سرمایه گذاری در پایانه‌های LNG، کشتی‌سازی، صنایع پتروشیمی، صنعت توریست و … بسیار علاقه مند هستند و شرکت‌های داخلی کرواسی در زمینه پروژه‌های زیربنایی و بخش‌های انرژی علاقه مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند.
/ ‏۶۰۲۶/‏۷۱۵۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha