۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰
کد خبر: 83352120
T T
۰ نفر
دیپلمات پاکستانی : دلیل ایران ستیزی واشنگتن تامین منافع اسرائیل است

اسلام آباد - ایرنا - سفیر سابق پاکستان در کشورهای لهستان و نپال با اشاره به اقدامات ضد ایرانی دونالد ترمپ رییس جمهوری آمریکا ، گفت : دلیل ایران ستیزی واشنگتن تامین منافع اسرائیل است و برای دستیابی به این هدف حتی حاضر به خروج غیرقانونی و یکجانبه از برجام شد.

«فوزیه نسرین» روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد تاکید کرد ؛ آمریکا متاسفانه برای خشنودی صهیونیست ها و تامین منافع برخی از متحدان منطقه ای خود دست به دشمنی با ایران زده و در صدد تاسیس جبهه ضدایرانی در منطقه می باشد.

خانم فوزیه نسرین معتقد است: خاورمیانه در زمان فعلی با مشکلات متعددی مواجه است و تنش های ایران و آمریکا می تواند به تشدید اختلافات و مسائل در منطقه دامن بزند.

وی با خطرناک توصیف کردن رفتارهای آمریکا در قبال ایران، افزود: پاکستان کشور نزدیک و همسایه ایران است و ما هرگز نمی خواهیم شاهد درگیری جدید در منطقه باشیم.

فوزیه نسرین اظهار داشت: بسیاری از کشورها در خصوص اوضاع فعلی منطقه مواضع عاقلانه ای را اتخاذ کرده اند، مانند اروپایی ها که نمی خواهند برجام نابود شود و شاید آنان بتوانند دونالد ترامپ را برای تغییر رویکرد و مواضعش متقاعد سازند.

وی تاکید کرد: مقام های ایران با تاکید بر اینکه هرگونه مذاکرات با طرف آمریکایی مشروط به بازگشت به برجام می باشد، مواضع اصولی خود را نشان دادند.

سفیر سابق پاکستان در لهستان در ادامه این گفت وگو ضمن اشاره به سفر «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن به تهران ، اظهار داشت : با توجه به تامین نیازهای انرژی ژاپن از سوی ایران و سایر کشورهای خاورمیانه، امنیت و ثبات در خلیج فارس برای دولت توکیو بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل وی بیشتر علاقه مند به کاهش تنش ها در منطقه می باشد.

فوزیه نسرین تاکید کرد: سفر آبه شینزو به تهران یک تحول چشمگیر در وضعیت فعلی است و می تواند فضایی را برای ایران و آمریکا فراهم کند تا بتوانند از طریق گفت وگو به مسائل یکدیگر رسیدگی کرد./

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha