۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۰۰
کد خبر: 83351748
T T
۰ نفر
۱۲۲ هزار و ۹۶۱ متر مربع از اراضی ملی کردستان از متصرفان باز پس گرفته شد

سنندج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی کردستان از باز پس گیری و رفع تصرف ۱۲۲ هزار و ۹۶۱ مترمربع از اراضی ملی استان در سالجاری خبر داد.

سرهنگ بهروز مهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در فروردین ماه امسال با اجرای سه مأموریت از ۵۹ هزار و ۷۷ متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد.

وی اضافه کرد: از این میزان یک هزار و ۶۵۰ متر مربع رفع تصرف فوری و ۵۷ هزار و ۴۲۷ متر مربع نیز شامل خلع ید و قلع و قمع در راستای اجرای احکام صادره محاکم قضائی بوده است.

مهری افزود: در اردیبهشت نیز با اجرای هفت ماموریت شامل یک مورد رفع تصرف فوری ۹۲۶ متر مربع اراضی ملی و شش ماموریت نیز در راستای اجرای احکام صادره و به میزان ۶۲ هزار و ۹۵۸ متر مربع در مجموع ۶۳ هزار و ۸۸۴ متر مربع اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد.

وی ارزش ریالی اراضی ملی رفع تصرف شده در ۲ ماه سال جاری را ببیش از ۸۷ میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی فعالیت می‌کند و از تابستان سال ۹۵ برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف، تشکیل شده است.

مساحت زمین‌های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می‌شود ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که تاکنون برای حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.

کردستان با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع در غرب ایران و ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۴۵ نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر و یک هزار و ۷۰۳ روستا ساکن هستند.

۳۰۳۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha