78 درصد بیشتر از اعتبار ابلاغی در مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی جذب شد

ارومیه- ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته، تسهیلات ابلاغی مکانیزاسیون کشاورزی استان حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بود که 890 میلیارد ریال وام جذب شد.

رسول جلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعداد ماشین آلات تهیه شده از این منبع اعتباری افزود: این تسهیلات برای خرید ۹۶۸ دستگاه انواع تراکتور با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریال، ۱۰ دستگاه کمباین با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، ۸۶۴ دستگاه انواع ادوات دنباله بند با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد ریال، تجهیز ۱۰ واحد دام و طیور و شیلات با مبلغ ۱۲ میلیارد ریال و تجهیز یک واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتبار یک میلیارد ریال مورد استفاده قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز کل تسهیلات ابلاغی خط اعتباری مکانیزاسیون، ۷۴ میلیارد ریال بود که تا ۱۵ خرداد، ۷۰ میلیون ریال برای خرید هفت دستگاه تراکتور، یک دستگاه کمباین و ۱۶ دستگاه انواع ادوات دنباله بند جذب شد.

وی با بیان اینکه تا کنون دلیل جذب ناچیز اعتبارات، عدم فروش تراکتور توسط شرکت تراکتورسازی ایران در سه ماه نخست سال جاری بوده است، افزود: با توجه به سهمیه‌بندی تراکتورهای تولیدی این شرکت برای سه ماهه دوم سال جاری و تخصیص ۲۴۷ دستگاه انواع تراکتور متوسط و ۱۰ دستگاه انواع تراکتور باغی شرکت به استان، لیست متقاضیان همه تراکتورهای تخصیصی تهیه و پیش بینی می‌شود در سه ماهه دوم سال جاری بیش از ۵۰ درصد اعتبارات تخصیصی جذب شود.

به گزارش ایرنا از مجموع ۱۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی در کشور حدود ۶ میلیون تن در آذربایجان غربی و در سطح ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تولید می‌شود؛ عمده ترین تولیدات این استان نیز شامل سیب درختی، چغندرقند و گندم است.

۷۱۲۵/‏۲۰۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha