دبیرستان ۱۲کلاسه خیرساز در یاسوج به بهره برداری رسید

یاسوج- ایرنا- دبیرستان دخترانه نمونه دولتی ۱۲ کلاسه خیرساز با نام «عباس مصلی نژاد» عصر امروز چهارشنبه با حضور مهر الله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی کهگیلویه وبویراحمد درمنطقه دولت آباد یاسوج به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، ساخت این دبیرستان توسط یک نیکوکار غیربومی به نام «عباس مصلی نژاد» و در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان که در ۳۰ فروردین سال ۹۶ در یاسوج برگزار شده بود، تعهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد مساحت کل زمین این دبیرستان ۱۲ کلاسه را حدود ۶ هزار متر مربع ذکر کرد و گفت: زیربنای ساختمان و فضای آموزشی نیز افزون بر یکهزار و ۸۰۰ مترمربع است.

پیروز کرمی میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت این فضای آموزشی خیرساز را نیز افزون بر ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این دبیرستان دارای سرویس‌های کامل ۷۲۰ مترمربع سالن ورزشی، سرایداری، آزمایشگاه، موتورخانه، وضو خانه و سلف سرویس است.

کرمی یادآور: این فضای آموزشی و خیرساز کمتر از دوسال به بهره برداری رسید.

کهگیلویه وبویراحمد با وجود آنکه دومین استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی در کشور است اما به گفته مدیرکل آموزش و پرورش همچنان ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس غیراستاندارد و نیازمند مقاوم سازی دارد.

همچنین ظرف پنج سال گذشته ۱۳۴ فضای آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در سطح استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه وبویراحمد گفت: این تعداد فضای آموزشی خیرساز در قالب ۳۰۰ کلاس درس و با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است.

بیش از ۱۵۸ هزار دانش آموز در سه هزار و ۲۰ مدرسه، سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول تحصیل بودند.

۳۰۱۶/‏۳۲۳۹

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha