روشنایی ۶ کیلومتر از جاده‌ یاسوج به بابامیدان تامین شد + فیلم

یاسوج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: روشنایی ۶ کیلومتر از جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال تامین شد.

حمیدرضا پیمانجو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایمن سازی این محور در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

وی افزود: محور یاسوج-بابامیدان از محورهای پرتردد استان است که در سال های اخیر با نگاه ویژه این اداره کل، با نصب نیوجرسی، اجرای خط کشی، نصب تابلو و علائم، روکش آسفالت، تعریض ایمن سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در ادامه ایمن سازی های محور یاسوج - بابامیدان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اقدام به اجرای ۶ کیلومتر روشنایی کرده است.

پیمانجو ادامه داد: این پروژه ۶ کیلومتری با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال اجرا شده است که ۲ کیلومترآن مربوط به حدفاصل تنگ کناره، ۳/۲ کیلومتر مربوط به ساماندهی روشنایی ورود و خروج تونل ها و گردنه گل زردی و ۸۰۰ متر آن مربوط به حدفاصل تقاطع غیرهمسطح شهید امیر حسن زاده است.

حور ملی یاسوج بابامیدان که یکی از بزرگترین و در عین حال سخت ترین پروژه های راهسازی کشور محسوب می شود.

این پروژه که بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه در برداشته است بعد از ۱۷ سال انتظار مردم استان و حتی برخی استانهای جنوبی ابتدای سال ۱۳۸۹ زیر بار ترافیک رفت.

مسیر ۷۰کیلومتری یاسوج- بابامیدان دارای ۹دهنه تونل به طول ۴/۵کیلومتر است که یکی از بزرگترین تونلهای کشور به طول دو هزار و ۱۰متردر این مسیر قرار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha